صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / اکنون زمان مناسبی برای گسترش روابط ایران و لیتوانی است
اکنون زمان مناسبی برای گسترش روابط ایران و لیتوانی است

سرکنسول لیتوانی در ایران:

اکنون زمان مناسبی برای گسترش روابط ایران و لیتوانی است

سرکنسول افتخاری لیتوانی در ایران از ایجاد یک مرکز همکاری‌های علمی، مطالعاتی و فرهنگی در کنسولگری این کشور در ایران خبر داد و گفت: این مرکز برای ایجاد همکاری‌های مشترک در حوزه علمی و تحقیقاتی و نیز فرهنگی و گردشگری ایجاد شده است.

کریمی طبسی

به گزارش کسب و کار نیوز، کریمی طبسی در سخنانی در همایش همکاری‌های علمی، فرهنگی و گردشگری لیتوانی و ایران اظهار کرد: این همایش کمک می‌کند تا در راستای تقویت دیپلماسی صلح از طریق همکاری‌های علمی، ارتباطات دانشگاهی و گردشگری گامی موثر و بلند برداشته شود.

وی ادامه داد: کشوری مانند لیتوانی از مزیت‌های نسبی ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع می‌تواند پایه و اساس شکل‌گیری روابط ایران با این کشور باشد و معتقدم اکنون زمان مناسبی برای توسعه روابط دو کشور در راستای گسترش صلح در جهان است.

سرکنسول افتخاری لیتوانی در ایران گفت: امروز میزبان کشوری از اتحادیه اروپا هستیم و در سال ۲۰۱۸ سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی ۱۰ سالگی استقلال خود را جشن می‌گیرند و اکنون این کشورها می‌توانند احساس آزادی کنند و دستاوردهای خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: کنسولگری جمهوری لیتوانی در ایران با برگزاری این همایش زمینه‌ای ایجاد و توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده است و در این مرحله میزبان مهمانانی از حوزه گردشگری و فرهنگی دو کشور و نیز نخبگان علمی و دانشگاهی دو کشور هستیم.

طبسی ادامه داد: در حال حاضر در ایران نزدیک به ۲۷۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی وجود دارد و حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می‌کنند. رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشورهای دنیا ۱۷ است و ایران با داشتن بیش از ۳۳ هزار اثر ثبت شده ملی یکی از ۱۳۶ کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان است.

همچنین در این همایش بروزگاه سفیر لیتوانی در ترکیه که همزمان سفیر اکردیته در ایران است در این همایش سخنانی را ایراد کرد.

وی بر توسعه همکاری‌های ایران و لیتوانی و گسترش مناسبات سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری تاکید کرد و برگزاری این همایش را گام مهمی در روند توسعه روابط دانست.

همچنین در این همایش مسئولان و مقاماتی از وزارت علوم، وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از دفاتر توریستی و گردشگری و خطوط هواپیمایی در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.