صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آخرین مواضع روسیه و اوکراین در پی مناقشه تنگه کرچ
آخرین مواضع روسیه و اوکراین در پی مناقشه تنگه کرچ

آخرین مواضع روسیه و اوکراین در پی مناقشه تنگه کرچ

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به تعرض اخیر سه ناو اوکراینی در تنگه کرچ که به بسته شدن این تنگه منجر شد، اعلام کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستگاه دیپلماسی روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو نسبت به اقدام ناوهای نیروی دریایی اوکراین به تعرض به قوانین عبور و مرور در قلمرو آبی روسیه در دریای سیاه به شدت معترض است.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرف روسی خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف گفت‌وگو درباره وضعیت به وجود آمده شده است.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد،‌ از زمان آغاز بحران میان کشورش و اوکراین بر سر تنگه کرچ، روسای جمهوری دو کشور تماسی با یکدیگر نداشته‌اند.

در همین حال، پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که کشورش به دنبال راه‌هایی برای حل مناقشه تنگه کرچ با رویکردی مسالمت‌آمیز است.

او ادامه داد: اوکراین مطابق با منشور ملل متحد به دنبال حل مناقشه به طور صلح‌آمیز بر اساس بند ۳۳ این منشور خواهد بود. با این حال ما این گزینه را برای خود محفوظ می‌دانیم که از حق دفاع از خود که در بند ۵۱ این منشور تعریف شده، استفاده کنیم.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که هر اقدامی علیه حاکمیت این کشور با واکنش جدی مواجه خواهد شد.

سخنگوی کرملین نیز گفته است، گارد مرزی روسیه در تنگه کرچ مطابق با برنامه مربوط به حفاظت از مرزهای روسیه عمل کرده‌اند و اقدام آنها را نمی‌توان یک حمله قلمداد کرد.

پسکوف افزود، در حال حاضر، پوتین در مسکو به سر می‌برد و برنامه‌ای برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت روسیه در این باره وجود ندارد.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما به طور جدی از حامیان غربی کی‌یف می‌خواهیم افرادی را که به دنبال به دست آوردن امتیازهای سیاسی از وضعیت تنش‌آمیز نظامی در آستانه انتخابات و دیگر رویدادهای اوکراین هستند، آرام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.