صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش لاوروف به سخنان فرمانده ارتش انگلیس درباره تهدید روسیه

واکنش لاوروف به سخنان فرمانده ارتش انگلیس درباره تهدید روسیه

وزیر امور خارجه روسیه اظهار نظر فرمانده ارتش انگلیس را که گفته بود، روسیه نسبت به داعش تهدید بزرگ‌تری است، به سخره گرفت.

لاوروف

به گزارش کسب و کار نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در پرتغال گفت: درباره اظهارات فرمانده ارتش انگلیس باید بگویم، نمی‌توانیم جلوی بروز ظرفیت‌های ذهنی یک فرد را بگیریم.

لاوروف افزود: اظهارات زیادی از این دست را از وزیر دفاع انگلیس شنیده‌ام. نمی‌توانیم بر تصمیم‌گیری‌های دولت انگلیس درباره افرادی که مسئول مدیریت نیروهای مسلح این کشور هستند، تاثیر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه روسیه این اظهارات را در واکنش به مارک کارلتون اسمیت، فرمانده ارتش انگلیس بیان کرد که به روزنامه دیلی تلگراف گفته بود: امروز روسیه برای امنیت ملی ما بی‌شک تهدیدی بسیار بزرگ‌تر از افراطگرایانی مانند القاعده و داعش است.

کارلتون اسمیت در ادامه صحبت‌هایش افزود: روسیه اقدامی سیستماتیک را برای شناسایی و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های غرب، به ویژه در برخی زمینه‌های غیرمرسوم سایبری، فضایی و زیردریایی آغاز کرده است.

لاورف که پس از دیدار با رییس جمهور پرتغال در این کنفرانس خبری حاضر شد، چنین انتقاداتی را بی‌اساس دانست.

او افزود، باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، “روسیه را با ویروس ابولا در یک سطح قرار داد”.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.