صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / هفته کتاب نشان داد، «یارمهربان» دغدغه تمامی مسئولان کشور است
هفته کتاب نشان داد، «یارمهربان» دغدغه تمامی مسئولان کشور است

مدیر برنامه‌ریزی طرح کتابگردی :

هفته کتاب نشان داد، «یارمهربان» دغدغه تمامی مسئولان کشور است

مدیر برنامه‌ریزی برنامه کتابگردی با بیان اینکه هفته کتاب نشان داد، «یارمهربان» دغدغه تمامی مسئولان کشور است، یادآور شد: تحقق شعار «من هم می‌آیم» مراسم کتابگردی ثابت کرد، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت اصلی تمامی نهادهای فرهنگی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، در کنار برگزاری روزهای بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با تمام جذابیت‌ها و رویدادهای مثبت آن، یکی از اتفاقات بسیار جذاب آن برگزاری روز «کتابگردی» به شمار می‌رود. روزی که طی آن شاهد حضور تمامی مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری کشور شانه به شانه نویسندگان، اهالی قلم و عموم مردم به عنوان دوستداران یارمهربان هستیم.
امسال نیز در بیست و ششمین گام برگزاری هفته کتاب با شعار «حالِ خوش خواندن» شاهد اجرای پنجمین طرح کتابگردی با شعار «من هم می‌آیم» بودیم. طرحی که طی برگزاری خود ضمن ایجاد شور و هیجان خاصی در شهر و میان عموم مردم به حضور حداکثری مسئولان فرهنگی و هنری در کنار چهره‌های ورزشی و دیگر شخصیت‌های اجتماعی منتج می‌شود.
نتیجه این حضور حداکثری به تعامل هر چه بیشتر مسئولان با مردم به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب می‌انجامد و همین گپ و گفت‌های صمیمی می‌تواند به مسئولان در ترسیم سند چشم‌انداز نشر کشور در آیینه مخاطبان و مطالبه آنها کمک‌های شایانی رساند.
در همین ارتباط «مهرشاد کاظمی» معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برگزاری پنجمین دوره مراسم کتابگردی هم‌زمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر کیفیت و جذابیت اجرای این طرح در گام پنجم افزود: امسال طبق گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف، متوجه شدیم که این طرح این بار تنها متمرکز بر پایتخت نبود و در شکل اجرایی توانست کل ایران را در برگیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه پنجمین دوره اجرای طرح کتابگردی با استقبال و پویش مردمی مواجه شد و همین شور و شعف مردمی در همراهی با کتاب باعث شد تا حضور حداکثری هنرمندان، چهره‌های ورزشی، شخصیت‌های فرهنگی و هنری تمامی دستگاه‌های اجرایی را در کنار عموم مردم شاهد باشیم. کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین امسال با همکاری سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران، دانش‌آموزان پایتخت با ۴۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر به اغلب کتابفروشی‌ها سر زدند و روز بسیار متفاوتی از همراهی عموم مردم و مسئولان با کتاب را در جامعه شاهد بودیم.
به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته کتاب و روز کتابگردی تخفیف‌های ویژه‌ای اختصاص یافته بود و همین مساله عامل دیگری در برانگیختن انگیزه عمومی برای مشارکت حداکثری در این طرح به شمار می‌رفت.
کاظمی یکی از اتفاقات مثبت برنامه کتابگردی سال ۱۳۹۷ را نگاه کشوری در برگزاری این طرح دانست و تصریح کرد: در چهار دوره قبلی، این حرکت فرهنگی بیشتر در پایتخت متمرکز بود اما در دور پنجم با توجه به گزارش‌های ارسال شده در تمامی شهرها و استان‌های کشور شاهد حضور گسترده مسئولان در کنار مردم برای برگزاری این رویداد بودیم.
وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم با برطرف کردن ضعف‌های سال گذشته، همیاری و تعامل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور را با ادارات کل ارشاد استان‌ها جلب کنیم که به همراهی همسویی با شعار «من هم می‌آیم» روز کتابگردی از سوی مسئولان با مردم منتج شد، شکی وجود ندارد که تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران این طرح، از این استقبال بی‌نظیر مردمی خوشحال هستند.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: مراسم کتابگردی از معدود برنامه‌هایی است که در کنار برگزاری سراسری آن شاهد همکاری تمامی نهادها با بخش‌های فرهنگی با رویکردهای متفاوت بودیم که یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های کتاب کشور را رقم می‌زند.
وی ادامه داد: همین تعامل، یاری و کمک رساندن بخش‌های مختلف در حقیقت از یک سو باعث جذابیت بیشتر اجرای این طرح و تحقق شعار آن که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است می‌شود و از سوی دیگر نشان می‌دهد پرداختن به کتاب مهم‌ترین دغدغه تمامی اهالی فرهنگ و هنر کشورمان در هر گروه، سازمان و ارگانی به شمار می‌رود.
کاظمی با بیان آنکه مهم‌ترین حلقه وصل این اتفاق و رویکرد چنین اتفاقی مقوله کتاب است؛ خاطرنشان کرد: دغدغه یارمهربان اصلی‌ترین دغدغه در مسیر ارتقای سطح فرهنگی جامعه است و مهم‌ترین هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به صنعت چاپ و نشر کتاب فروشی‌های کشورمان است.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوش خواندن» به دبیری نیکنام حسینی پور از ۲۴ آبان ماه تا اول آذر به شکل ملی برگزار شد.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.