صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / معاون دبیرکل جمعیت الوفاق: انتخابات بحرین مشروعیت ندارد
معاون دبیرکل جمعیت الوفاق: انتخابات بحرین مشروعیت ندارد

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق: انتخابات بحرین مشروعیت ندارد

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در اظهاراتی گفت: انتخابات این کشور قانونی نیست.

حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در نشست خبری با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌های بین‌المللی در مشروعیت انتخابات بحرین تردید دارند، افزود، بحرین شاهد بدترین مرحله از تاریخ سیاسی جدید خود از حیث غیاب قانون اساسی، ناتوانی قوه مقننه در تحقق اراده ملت، غیاب اصل تفکیک قوا ، دستگاه قضایی غیرمستقل، فضای سیاسی بسته و منحل شدن احزاب سیاسی و تعقیب و بازداشت فعالان و رهبران سیاسی و در تنگنا قرار دادن نهادهای جامعه مدنی از طریق سلطه بر تمام بخش‌های دولت و عمیق شدن بحران اعتماد است.

حسین الدیهی تاکید کرد، بحران سیاسی موجب فروپاشی‌های حقوقی، اقتصادی و اجتماعی شد و بیش از ۱۵ هزار مورد بازداشت سیاسی بود و صدها تن سلب تابعیت شدند.

وی به بحران اقتصادی شدید در بحرین اشاره کرد که موجب فروپاشی گسترده در کشور شد بطوریکه بدهی دولت به بیش از ۳۲ میلیارد دلار رسید و کسری شدید بودجه کشور که با فساد مالی و اداری از بین رفته به دلیل بسیاری از هزینه‌های امنیتی و قراردادهای سلاح به جای پروژه‌های سرمایه گذاری و توسعه است.

الدیهی در مورد حقیقت روند انتخابات بحرین گفت: ملاحظات و رویکردهای منفی در مورد عدم شفافیت انتخابات از سوی بیش از یک موسسه و نهاد بین‌المللی ثبت شده است.

وی به بارزترین ملاحظاتی اشاره کرد که عدم مشروعیت انتخابات را نشان می‌دهند؛ از جمله اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا و نمایندگان پارلمان اروپا و همچنین رویکرد نمایندگان پارلمان انگلیس و ایرلند و بخش‌های حقوقی و بین‌المللی و مراکز پژوهشی بین‌المللی و گروه‌های بین‌المللی که رویکردهای خود را در رسانه اعلام نکردند و حاکمیت را به طور مستقیم خطاب قرار دادند.

این چهره مخالف بحرینی گفت: نشانه‌های شکست انتخابات طبق ارقام و اطلاعاتی که بررسی شد، میزان مشارکت  ۲۸ درصد الی ۳۰ درصد بود. وی تاکید کرد، میزان مشارکت در برخی حوزه‌های انتخاباتی استان شمالی از ۷ درصد و در برخی حوزه‌ها از ۸ درصد  فراتر نرفت. در برخی حوزه‌های اتخاباتی در پایتخت میزان مشارکت  ۸درصد. بود. می‌توان گفت میزان تحریم انتخابات در برخی مناطق به ۹۲ درصد رسید.

وی مقامات بحرین را به اتخاذ رویکرد شفاف در خصوص نتایج انتخابات فراخواند.

الدیهی گفت: مقامات بحرین رسانه‌های خارجی را از ورود به بحرین برای پوشش انتخابات و نهادهای بین‌المللی را از نظارت منع کردند.

وی خاطرنشان کرد، آنها از چه رویداد انتخاباتی حرف می‌زنند در حالی که یک نماینده تنها ۴۰ رای داشته است.

الدیهی خاطرنشان کرد: پارلمان آینده ابزاری در دست قدرت خواهد بود تا تصمیمات ظالمانه‌اش را بر آن دیکته کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.