صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مخالفت تونسی‌ها و الجزایری‌ها با سفر “صاحب ارّه” به کشورهایشان
مخالفت تونسی‌ها و الجزایری‌ها با سفر “صاحب ارّه” به کشورهایشان

مخالفت تونسی‌ها و الجزایری‌ها با سفر “صاحب ارّه” به کشورهایشان

شهروندان تونسی و الجزایری ضمن اعلام مخالفت‌شان با سفر محمد بن سلمان به کشورهایشان، وی را به سخره گرفته و از او خواستند در سفرش اره‌ای را که جسد جمال خاشقجی را با آن مثله کرده بودند، با خود بیاورد.

بن سلمان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، یکی از شهروندان تونسی ضمن به سخره گرفتن سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به این کشور گفت: اگر اره را با خود بیاورد از او استقبال می‌کنیم در غیر این صورت بهتر است به کشور ما پا نگذارد.

اشاره شهروندان تونسی به اره‌ای است که گفته می‌شود تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، جسد وی را با آن مثله کرده‌ است. محمد بن سلمان از روز پنجشنبه سفرهایی را به برخی کشورهای عربی با هدف جلب حمایت و همبستگی این کشورها با عربستان و از بین بردن اثرات مخرب پرونده خاشقجی آغاز کرده است.

تعداد دیگری از شهروندان تونسی تأکید کردند که تونس از سفر محمد بن سلمان استقبال نمی‌کند چراکه وی فردی است که آزادی بیان را دوست ندارد و تونس کشوری دموکرات است که مردم آن از آزادی بیان برخوردارند.

با نزدیک شدن سفر محمد بن سلمان به تونس موجی از خشم و اعتراض شبکه‌های اجتماعی را دربر گرفته است و فعالان و روزنامه‌نگاران اعلام کرده‌اند که از این سفر استقبال نمی‌کنند.

در الجزایر نیز فعالان و سیاستمداران مخالفت خود را با سفر محمد بن سلمان به این کشور اعلام کرده‌اند.

حده حازم، مدیر روزنامه الفجر در فیسبوک نوشت: بن سلمان می‌آید تا خون کودکان یمنی را در میان حکام توزیع کرده و آن‌ها را وارد جنایت‌های خودش کند پس آیا احمد اویحیی، نخست‌وزیر الجزایر از او استقبال خواهد کرد؟

سعید بودور، فعال حقوقی الجزایری نیز در فیسبوک عکسی را منتشر کرد که ولیعهد عربستان را با دو چاقو نشان می‌دهد در حالی که احمد اویحیی از او استقبال می‌کند. وی پایین این عکس نوشته است: “بن سلمان به زودی در الجزایر است، روزنامه‌نگاران هرچه‌سریع‌تر مخفی شوید.”

بشیر جقبوب، روزنامه‌نگار الجزایری در فیسبوک نوشت: فکر می‌کنید بن سلمان بعد از اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اینکه عربستان با افزایش تولید نفت موافقت کرده، به الجزایری‌ها چه خواهد گفت؟ عربستان چگونه نقض توافق اوپک را توجیه خواهد کرد؟ شاهزاده عربستانی درحالی وارد الجزایر می‌شود که می‌داند الجزایر با شرکت در ائتلاف “طوفان قاطع” مخالفت کرده است. وی همچنین می‌داند که الجزایر روابط ممتازی با ایران دارد و از نظام سوریه حمایت می‌کند و روابطش را با دمشق قطع نکرده است. الجزایر با ائتلاف مصر و عربستان و امارات در اتحادیه عرب مخالف است. این سفر در چارچوب درخواست برای حمایت کشورهای عربی از عربستان بعد از قتل جمال خاشقجی، است.

سعید زرقاوی، نویسنده الجزایری نیز در صفحه خود در فیسبوک نوشت: صاحب اره می‌خواهد برای بیرون کشیدن عربستان از محاصره و بحران کنونی به الجزایر سفر کند. بعد از اینکه الجزایر آفریکوم را به شکست کشاند بن سلمان دنبال حلقه نجاتی از طریق بازگرداندن گرمی روابط میان کشورهای مغرب عربی و آمریکاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.