صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران به ۴۸۰ هزار نفر رسید
شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران به ۴۸۰ هزار نفر رسید

شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران به ۴۸۰ هزار نفر رسید

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که حدود ۴۸۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس ثبت نام کرده‌اند که نسبت به آمار ۴۵۰ هزار نفری سال گذشته، رشد خوبی را نشان می‌دهد.

مدارس اتباع

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه « طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر کودک ساکن در ایران که در سن لازم‌التعلیمی باشد نباید بیرون از مدرسه بماند و می‌تواند به مدارس مراجعه و ثبت‌نام کند» اظهار کرد: « امسال نیز همین سیاست را در پیش گرفتیم و شاهد رشد ثبت‌نام‌ اتباع (خارجی) در مدارس بودیم.»

به گفته وی « حدود ۴۸۰ هزار دانش آموز پناهنده ثبت‌نام‌شده در مدارس داریم که نسبت به سال گذشته که ۴۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند ، رشد خوبی را نشان می‌دهد.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه افزایش آمارها حاکی از کاهش محدودیت‌های ثبت نامی است، افزود: « این امر طبق روال قبلی با هماهنگی وزارت کشور انجام و در سال تحصیلی جاری نیز انجام شد؛ ضمن آنکه هنوز مهلت ثبت‌نام برای دانش‌آموزان اتباع در آذر و دی ماه نیز وجود دارد.»

کریمی در عین حال به گفت که « علیرغم همه اقدامات خوب انجام شده، نسبت به کمک اندک سازمان‌های بین المللی معترض هستیم» و افزود: « هرچند روابط ما با کمیساریای عالی پناهندگان خوب است ، اما باید تعلاملات‌مان را افزایش دهیم تا از ظریفیت‌های بین‌الملی دیگر بیشتر استفاده کنیم. در حال حاضر  کل کمک سازمان‌های بین‌المللی،  سه درصد کل بودجه ماست. از سازمان‌های فعال بین‌المللی می‌خواهیم تا کمک کنند آموزش برای دانش‌آموزان پناهنده را توسعه دهیم.»

وی بر لزوم توسعه همکاری‌ها با ان. جی. اوهای بین‌المللی در حوزه پناهندگان نیز تاکید کرد و گفت: « یک دوگانگی در تخصیص بودجه از سوی نهادهای بین‌المللی وجود دارد؛ در واقع ایران به دلیل فشارهای غربی همواره در مضیقه بوده و میزان بهره‌مندی کشورهای دیگر از کمک‌های بین‌المللی بیشتر از ایران است.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.