چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / سعید علی‌حسینی: المپیک ۲۰۲۰ پایان کار من نیست/ دغدغه‌ام فقط این است که آسیب نبینم
سعید علی‌حسینی: المپیک ۲۰۲۰ پایان کار من نیست/ دغدغه‌ام فقط  این است که آسیب نبینم

سعید علی‌حسینی: المپیک ۲۰۲۰ پایان کار من نیست/ دغدغه‌ام فقط این است که آسیب نبینم

نایب قهرمان وزنه برداری جهان می گوید هنوز برای خداحافظی از وزنه برداری زمان خاصی را مشخص نکرده و این طور نیست که بعد از المپیک بخواهد برود.

سعید علی حسینی

سعید علی حسینی در گفتگو با ایسنا، درباره درمان مصدومیت خود در این مدت زمانی که از اردوی تیم ملی دور بود، بیان کرد: من وقتی از اردوی تیم ملی خارج شدم به درمان زانویم مشغول شدم الان شرایط خوبی دارم و التهاب زانویم خیلی کم شده است، تلاش می کنم زانویم قوی تر شود تا مشکلی برایش پیش نیاید.  زانویی که عمل شده و آسیب دیدگی براش پیش آمده نیاز به مراقبت دارد و نمی توان مانند زانوی سالم با آن رفتار کرد.

 او در مورد انجام تمرینات وزنه برداری نیز در این مدت نیز گفت: به صورت سبک تمرینات بدنسازی و وزنه برداری را انجام دادم و کم کم درصد تمریناتم را افزایش می دهم تا برای قهرمانی آسیا به اوج عملکردم برسم.

*بیشتر دغدغه من نداشتن آسیب دیدگی است

 علی حسینی در پاسخ به این پرسش که به رقابتی که با وزنه بردارن دیگربرای رفتن به المپیک دارد ، فکر می کند یا نه، تصریح کرد: خیر. واقعیتش این است که المپیک دو سال دیگر برگزار می شود و بیشتر سعی می کنم آسیب نبینم و بدنم را قوی تر نگه دارم. رکوردهایم برای المپیک در حدی هست که نخواهم از الان به فکر افزایش رکورد باشم و تلاشم این است همین حالت را حفظ کنم و ۶-۷ ماه مانده به المپیک به فکر افزایش رکوردهایم باشم.

او ادامه داد: اگر از مربیان هم بپرسید خواهند گفت که من از لحاظ قدرتی مشکلی ندارم و توانایی زیادی دارم فقط باید بتوانم تمرینات منظم و مستمر انجام دهم تا بدنم را پخته نگه دارم. من چند سال دور بودم بعد هم دو مرتبه مصدومیت برایم پیش آمد و بین تمرینات منظمم وقفه ایجاد شد. مطمئنا من که در ۲۰سالگی زیر وزنه ۲۶۰ کیلوگرم رفتم اگر بدنم همانطور که می خواهم قوی باشد می توانم ۲۶۰ کیلوگرم را در مسابقه بزنم.

نایب قهرمان بازی های آسیایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه برای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و المپیک ۲۰۲۰ به دنبال مدال طلا و رقابت با تالاخادزه هست، تاکید کرد: ۱۰۰درصد همیشه در فکرم هست که با تالاخادزه رقابت کنم اما همه چیز بستگی به موقعیتم در آن زمان دارد که آسیب دیدگی نداشته باشم. مانند بازی های آسیایی هر وزنه ای که بگیرند، می زنم اما در حال حاضر بیشترین دغدغه من این است که آسیب نبینم.

*هنوز زمان خاصی را برای خداحافظی مشخص نکرده ام

او در مورد تلاش خود برای رفتن به المپیک که به نظر می رسد آخرین فرصت او باشد، تصریح کرد: من هنوز زمان  خاصی را برای خداحافظی با دنیای قهرمانی مشخص نکرده ام و تا زمانی که بتوانم تمرین کنم و وزنه بزنم و بدنم جا داشته باشد، ۱۰۰درصد هستم و برای کسب افتخار برای ایران تلاش خواهم کرد.

علی حسینی افزود: به لحاظ قدرتی از خیلی وزنه برداران سنگین وزن قوی تر هستم و فقط مشکلی که هست بحث آسیب دیدگی است که باید آن را کنترل و مراقبت کنم تا تمریناتم را ناقص نکند. در غیر این صورت در بقیه موضوعات مشکلی ندارم.

 نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در پاسخ به این پرسش که امکانات برای  مراقبت از مصدومیت ورزشکاران در ایران به حدی هست که نگرانی در این مورد نداشته باشند، گفت: ۱۰۰ درصد همین مراقبت ها بود که بهداد را به المپیک رساند و تیم قوی پزشکی بالای سر او بود. اگر کنار کادرفنی، کادر پزشکی قوی باشد ورزشکاران می توانند عملکردی بهتر از این داشته باشند.

*نارضایتی سرمربی از نحوه پیشرفتم بود نه اینکه تمریناتش را انجام ندهم

وزنه بردار فوق سنگین ایران با اشاره به برخی از حرفها که گفته می شود او به نکات تکنیکی سرمربی خیلی توجه نداشته است، تاکید کرد: با توجه به عمل زانویی که داشتم طبیعی است که نتوانم برخی از تمرینات آقای برخواه را انجام دهم. موضوع هم با هماهنگی کادرفنی حل شد  و رفت .اعلام نارضایتی که آقای برخواه داشت به نحوه پیشرفت در تمریناتم بود. نه اینکه نخواهم تمرینات را انجام دهم. با هماهنگی کادرفنی حرکات دیگری را انجام می دادم تا بدنم پیشرفت کند و خدا را شکر دارم ثابت  می کنم که کار می کنم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که دلش می خواست در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ شرکت کند، بیان کرد: بله دلم می‌خواست شرکت می‌کردم اما نبودنم به دلیل آسیب دیدگی بود . مهم این است که مصدومیتم خوب شود و بتوانم در مسابقات بعدی خوب ظاهر شوم. البته سطح فوق سنگین خیلی بالا نبود  و وزنه هایی که انتظار می رفت وزنه برداران برزیل، استونی، روس و ازبک بزنند، نزدند و فقط تالاخادزه خوب ظاهر شد. البته تیم ایران عملکرد خوبی داشت و تبریک می گویم.

*برای حضو ر در جام فجر  تابع کادرفنی هستم

وزنه بردار ملی پوش ایران در مورد حضورش در جام فجر و علت شرکت نکردنش در قطر کاپ نیز گفت: من تابع دستورات کادرفنی هستم اگر بخواهند جام فجر وزنه می زنم در غیر این صورت برای قهرمانی آسیا آماده می شوم.

برای قطر کاپ هم چون مشغول درمان زانویم بودم بنابراین تمریناتم سبک تر از آن بود که بخواهم قطر کاپ را شرکت کنم.

علی‌حسینی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند نیاز به برنامه‌ریزی باشد که مشخص شود وزنه برداران ایران برای رفتن به المپیک باید کدام مسابقات گزینشی را شرکت کنند، تصریح کرد: صحبت های دبیر فدراسیون را که خواندم، متوجه شدم برنامه ریزی کرده‌اند و می خواهند ۸-۹ نفر از وزنه‌برداران شش مسابقه گزینشی را بروند تا کادر فنی دستش پرباشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.