چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ساندی تایمز: امارات کشوری بربر اما هم‌پیمان ضروری انگلیس است
ساندی تایمز: امارات کشوری بربر اما هم‌پیمان ضروری انگلیس است

ساندی تایمز: امارات کشوری بربر اما هم‌پیمان ضروری انگلیس است

روزنامه ساندی تایمز نوشت که امارات کشوری بربری است اما هم‌پیمان ضروری برای انگلیس محسوب می‌شود.

پرچم امارات

به گزارش کسب و کار نیوز، رود لیدل، نویسنده انگلیسی در مقاله‌ای برای روزنامه ساندی تایمز نوشت: امارات کشوری بربری و استراتژیک است اما ما باید آن را هم‌پیمان خود نگه داریم. امارات هم‌پیمانی برای انگلیس در منطقه‌ای پرتنش و چهارمین بازار بزرگ برای کالاهای انگلیس در جهان خارج از اتحادیه اروپاست طوری که ارزش واردات امارات از انگلیس به ۱۰ میلیارد پوند در سال می‌رسد.

وی گفت: خشم و غضب درباره حکم حبس ابد متیو هجز، دانشجوی دکترای انگلیسی در امارات که به جاسوسی متهم شده و درخواست‌ها برای واکنش به این حکم توجیه‌شدنی است اما این مساله به گونه درستی صورت نگرفته است. این مساله را می‌توان به خشم غربی‌ها از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول تشبیه کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا زمانی که گفت این کشور عربستان را به خاطر پرونده خاشقجی تحریم نمی‌کند به این دلیل که به منافع آمریکا آسیب می‌زند، موضع درستی گرفت. واکنش انگلیس به امارات باید تلاش پشت پرده برای آزادی هجز و آرام کردن اوضاع و راضی نگه داشتن امارات باشد.

این نویسنده گفت: بیشتر هم‌پیمانان غیراروپایی و غیرآمریکایی انگلیس کشورهای خوبی نیستند. ما می‌توانیم خواهان تغییرات در عربستان و امارات باشیم اما باید بدانیم که این کشورها نان ما را تأمین می‌کنند. نباید حساسیت‌های لیبرالیستی بر سیاست خارجه انگلیس حاکم باشد چراکه انگلیس در جهان واقعی زندگی می‌کند که باید با کشورهایی که سیاست‌های مغایر با سیاست‌های ما دارند، تعامل داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.