صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس‌جمهوری برزیل: پناهجویان ونزوئلایی را مسترد نمی‌کنیم
رئیس‌جمهوری برزیل: پناهجویان ونزوئلایی را مسترد نمی‌کنیم

رئیس‌جمهوری برزیل: پناهجویان ونزوئلایی را مسترد نمی‌کنیم

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل اعلام کرد، اقدام به استرداد ده‌ها هزار پناهجوی ونزوئلایی نخواهد کرد که از شرایط ناگوار اقتصادی کشورشان به برزیل فرار کرده‌اند.

بولسونارو، برزیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل در سخنرانی بعد از شرکت در یک مراسم مربوط به ارتش گفت، مهاجران ونزوئلایی “کالا یا محصول نیستند که بتوانیم آنها را پس دهیم”.

این صحبت‌های او در پی اظهاراتی از سوی فرماندار جدید ایالت رورایما در برزیل مطرح شد که گفته بود “یک برنامه بازگشت” قرار است به منظور برخورد با موج مهاجرانی که از مرز ونزوئلا وارد این ایالت شده‌اند، تهیه شود.

بولسونارو تاکید کرد، ونزوئلایی‌ها “در حال فرار از یک دیکتاتوری مورد حمایت حزب کارگر، لولا و دیلما (لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا و دیلما روسف روسای جمهور سابق برزیل) هستند؛ کسانی که با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری فعلی ونزوئلا و هوگو چاوز رئیس جمهوری قبلی این کشور روابط نزدیکی داشتند”.

وی افزود: نمی‌توان با ونزوئلا مثل یک کشور دموکرات رفتار کرد.

آمریکا اعلام کرده که دست کم ۲.۳ میلیون نفر از ونزوئلایی‌ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون از بحران سیاسی و اقتصادی کشورشان به خارج فرار کرده‌اند.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این ونزوئلایی‌های متواری در سه سال گذشته وارد برزیل شده‌اند و سه چهارم آنها از مقام‌های ایالت رورایمای برزیل درخواست دریافت اسناد مهاجرتی کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.