صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / تفکر شرط اصلی خلق هنری است
تفکر شرط اصلی خلق هنری است

تفکر شرط اصلی خلق هنری است

آهنگساز «نبودی تو» تاکید کرد: آلبوم یک اثر هنری ریشه دار و با ساختار زیبایی شناسانه نمی تواند بدون تفکر تولید یا خلق شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری رونمایی از آلبوم «نبودی تو» با آهنگسازی «مهیار علیزاده» و خوانندگی «هادی فیض آبادی» شامگاه یکشنبه در خانه موزه بتهوون برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهیار علیزاده، آهنگساز این آلبوم به علت همکاری با هادی فیض آبادی اشاره کرد و علت اصلی این همکاری را جرات و جسارت خواننده این اثر در تجربه و‌ کشف راهها و‌ تجربه های نو در موسیقی ایران دانست و ویژگی های مثبت اخلاقی خواننده آلبوم «نبودی تو» را علت دیگر این همکاری برشمرد.
وی به مدت زمان تولید این اثر اشاره کرد و گفت: کل فرآیند تولید این اثر حدود یکسال به طول انجامیده است.
علیزاده در ادامه سخنان خود ساختار و سبک این اثر را «فیوژن» دانست و این سبک را به نوعی حاصل همجوشی دو یا چند سبک در تولید یک اثر موسیقیایی برشمرد.
وی پس از آن به جریانی اشاره کرد که امروزه در تمام رشته های هنری در جهان در حال پیشروی است و گفت: امروزه در تمام دنیا همه سبکهای موسیقی در حال نزدیک شدن به هم هستند.
آهنگساز آلبوم « نبودی تو» درباره این اثر گفت: در این تمامی قطعات این اثر از سازهای آکوستیک استفاده کردیم اما در جاهایی به اصواتی نیاز داشتیم که سازهای آکوستیک، توانایی تولید آنها را نداشتند که در این قسمتها از سمپل های الکترونیک استفاده شده است و مجموعا هفتاد درصد این اثر با استفاده از سازهای آکوستیک و سی درصد آن از سمپل های الکترونیک استفاده شده است.
وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر نقش پر اهمیت تفکر در خلق اثر هنری گفت: یک اثر هنری ریشه دار و با ساختار زیبایی شناسانه نمیتواند بدون تفکر تولید یا خلق شود.
علیزاده از اشتیاق وافر «هادی فیض آبادی» خواننده آلبوم «نبودی تو» برای تجربه افقهای تازه حرف زد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت همکاری با این هنرمند گفت: در حقیقت دلیلی برای عدم همکاری نمی بینم، این خواننده هم مانند خود من در حال تجربه است و برای رسیدن به سبک و شیوه شخصی خود (آنچه ما آن را امضای شخصی هنرمند می دانیم) راه طولانی و جای کار زیادی دارد.
او افزود: او خواننده توانمندی است و در هنگام تولید شخصا فکر نمیکردم از عهده اجرای برخی قطعات مخصوصا قطعه ای که فضای راک دارد بر بیاید.
علیزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار موسیقی ایرنا مبنی بر اینکه چقدر دست نوازندگان این اثر را در بداهه نوازی باز گذاشته است، گفت: جز نوازنده سه تار این اثر یعنی «میلاد درخشانی» که در قسمتهایی به بداهه نوازی پرداخت بقیه نوازندگان کاملا موظف به اجرا از روی پارتیتورهای نوشته شده بودند.
در ادامه این نشست «هادی فیض آبادی» خواننده این اثر نیز گفت: هرگز نمی توانم مدعی شوم که مسیر خود را یافته ام، هر چند خاستگاه هنری خود را در موسیقی آواز کلاسیک سنتی میدانم در تجربه فضاهای جدید و شیوه های مختلف هرگز خودم را محدود نکرده ام.
این خواننده با اشاره به همکاری خود با هنرمندانی چون مهیار علیزاده، افزود: کار کردن با بزرگان این حسن و مزیت را دارد که اجازه انحراف از مسیر اصلی را به من نمی دهند و در خاتمه اشاره کرد که حس میکنم برای رسیدن به بیان شخصی نیاز به صیقل خوردن بیشتری دارم.
فراهنگ**۹۴۹۴** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

امیر مقاره خواننده “ماکان بند” بازداشت شد / خبرگزاری قوه قضائیه: مقاره پس از ارائه تعهد، دادسرا را ترک کرده

خبرگزاری قوه قضائیه: مقاره پس از ارائه تعهد، دادسرا را ترک کرده میزان خبرگزاری قوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.