صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کاهش حضور اعضای هیات علمی در کنفرانس‌های بین‌المللی زنگ خطری برای دیپلماسی علمی کشور

معاون پژوهشی وزیر علوم مطرح کرد

کاهش حضور اعضای هیات علمی در کنفرانس‌های بین‌المللی زنگ خطری برای دیپلماسی علمی کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: کاهش حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، آسیب رسیدن به دیپلماسی علمی کشور را در پی دارد.

مسعود برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر برومند در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۶ کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز، موضوع فرصت مطالعاتی را به یکی از چالش‌های حال حاضر دانشگاه‌های کشور تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر لزوم ترغیب و توجه بیشتر اعضای هیات علمی جهت شناسایی و حل چالش‌های حوزه‌های زیست محیطی و هر آنچه که به زندگی مردم متصل است، افزود: دانشگاه‌ها دارای اختیار و اقتدار لازم برای کار پژوهشی در زمینه‌هایی که احساس می‌کنند باید ورود پیدا کنند، هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، همچنین بر ترغیب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای مشارکت در طرح‌هایی در قالب همکاری با صنایع تأکید کرد.

دکتر محمد جواد امیدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز ضمن ارائه گزارشی از توانمندی‌های علمی و پژوهشی ۱۵ دانشگاه و پارک علم و فناوری استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: نزدیک به ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این منطقه در حال تحصیل بوده و دو هزار و ۵۵۰ عضو هیات علمی نیز مشغول فعالیت آموزشی و پژوهشی هستند.

وی با اشاره به حجم قراردادهای دانشگاه‌های منطقه ۶ کشور از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون، افزود: حجم این قراردادها با مراکز مختلف در حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده که دانشگاه صنعتی اصفهان با بیشترین حجم قرارداد، ۳۴ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، یافتن بهترین سازوکارها جهت استفاده از بودجه پژوهشی سازمان‌ها که در تبصره ط بند ۹ قانون بودجه قید شده است، از جمله مهم‌ترین مباحث طرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.