صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چانه‌زنی‌ها در روسیه برای دادن مجوز به پوتین جهت آغاز حمله هسته‌ای
چانه‌زنی‌ها در روسیه برای دادن مجوز به پوتین جهت  آغاز حمله هسته‌ای

چانه‌زنی‌ها در روسیه برای دادن مجوز به پوتین جهت آغاز حمله هسته‌ای

براساس طرح‌هایی که قوانین را در روسیه تغییر می‌دهد، به ولادیمیر پوتین احتمالا اجازه داده می‌شود تا بتواند اول حملات هسته‌ای انجام دهد.

ولادیمیر پوتین مانور وستک – ۲۰۱۸

به گزارش کسب و کار نیوز، دکترین نظامی کنونی روسیه استفاده اولیه از تسلیحات هسته‌ای را ممنوع می‌کند، مگر اینکه روسیه با تسلیحات کشتار جمعی تهدید شود. اما براساس گزارش‌ها، سناتورهای شورای فدراسیون روسیه پیشنهاد داده‌اند تا در صورتی که روسیه با تسلیحات متعارف استراتژیک غیر هسته‌ای مورد تهدید قرار گرفت بتواند با تسلیحات هسته‌ای تلافی کند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که دونالد ترامپ طرح‌های کشورش را برای خروج از معاهده قوای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف را که در سال ۱۹۸۷ به امضای رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رسید، اعلام کرد.

روسیه و ایالات متحده یکدیگر را به نقض این معاهده متهم می‌کنند و انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین درباره آن بحث و رایزنی کنند.

تایمز گزارش داد، فرانز کلینتسویچ، عضو کمیته دفاعی این شورا تاکید کرد: کشورهای اروپایی که میزبان پایگاه‌های نظامی ناتو هستند، مثل استونی، لتونی و لیتوانی، باید درک کنند که ما نمی‌توانیم چشمانمان را به روی این مساله ببندیم و واکنش نشان خواهیم داد.

پنتاگون اخیرا سیاست‌های هسته‌ای خودش را به همین شکل به روز رسانی کرده است و شرایطی که طبق آن می‌تواند حملات هسته‌ای انجام دهد، توسعه داده است. با این حال پوتین ماه گذشته گفته بود که روسیه تنها در واکنش به حمله هسته‌ای یک کشور دیگر از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.