چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / نکاتی که نباید هنگام نصب وسایل گرمایشی فراموش کنیم
نکاتی که نباید هنگام نصب وسایل گرمایشی فراموش کنیم

نکاتی که نباید هنگام نصب وسایل گرمایشی فراموش کنیم

با توجه به سرد شدن هوا توجه به نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گرمایشی ضروری است.

وسایل گرمایشی

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی با شروع فصل زمستان و کاهش شدید دما ، نیاز مردم به استفاده از وسایل گرمایشی از جمله بخاری را افزایش می‌دهد.از این رو مشترکان باید در استفاده از این وسایل به نکات ایمنی توجه کرده و  ایمن و مطمئن از این نعمت الهی استفاده کنند.

اولین نکته که مشترکان گاز طبیعی باید به آنها توجه کنند کارکرد درست وسایل گاز سوز است. در صورت مشاهده هر گونه نقص در وسایل گرمایشی باید از طریق متخصصان و مراکز مجاز برای کنترل و رفع نقص اقدام کنند. استفاده از کلاهک H و اطمینان از باز بودن مسیر دودکش نیز امری ضروری است که برای این مورد افراد می توانند وزنه ای را از مسیر دودکش به پایین توسط نخ هدایت کنند و اگر وزنه در محل ورودی دودکش مشاهده شد مسیر باز است ولی در غیر این صورت مسیر مسدود بوده و جهت باز بینی مسیر باید اقدامات لازم انجام شود. 

نکته دوم، استفاده از لوله های بخاری  استاندارد است. زیرا لوله بخاری باید فلزی باشد و تحت هیچ شرایطی نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی استفاده کرد. کنترل دقیق اتصالات شیلنگ به بخاری و لوله گاز نیز نکته دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. حداکثر طول شلنگ باید ۱ متر و ۲۰ سانتی متر باشد و دو طرف محل اتصال به صورت بست فلزی محکم شده و از هیچ وسیله دیگری استفاده نشود.

نکته بعدی ، بعد از روشن شدن وسیله گاز سوز حتما از گرم بودن دوکش اطمینان حاصل شود زیرا اگر لوله دودکش سرد باشد علامتی برای مکش معکوس گاز سمی است.

مشترکان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۷۰۷۴ و یا ۱۹۴ تماس حاصل نمایند و از موارد ایمنی در نصب وسایل گرمایشی و استفاده از آنها اطلاع پیدا کنند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.