صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لاوروف خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد
لاوروف خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

لاوروف خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

وزیر خارجه روسیه در رم بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت: اخراج سوریه از این سازمان خطایی آشکار بود و جهان عرب اکنون از اهمیت بازداشت سوریه به جمع کشورهای عربی آگاه است.

لاوروف

به گزارش کسب و کار نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی که در کنفرانس گفت‌وگوی بین‌المللی مدیترانه در شهر رم پایتخت ایتالیا داشت، گفت: اتحادیه عرب می‌تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از طرح سازش در سوریه ایفا کند. فکر می‌کنم لغو عضویت سوریه در این سازمان خطای بزرگی بود و اکنون به نظر می‌رسد کشورهای عربی از اهمیت بازگشت سوریه به این اتحادیه آگاه هستند.

لاوروف تاکید کرد: تلاش برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه که کشورهای تضمین‌کننده در مذاکرات آستانه آن را کلید زدند روبه اتمام است و مذاکرات آتی آستانه بر تلاش‌ها برای تشکیل این کمیته متمرکز خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز مخالفت با هرگونه تعیین چارچوب زمانی ساختگی و غیرواقعی برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه گفت: میزان تاثیرگذاری و کارکرد این کمیته مهم‌تر از تعیین مهلت زمانی برای تشکیل آن است.

این مسئول دولت روسیه در ادامه اظهار کرد: طرف‌هایی که تاکید دارند استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه باید تاریخ‌هایی را برای تشکیل این کمیته تعیین کند در راستای تضعیف مذاکرات آستانه و هدف این مذاکرات برای حل بحران سوریه تلاش می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحران سوریه می‌تواند مطابق با اصول قوانین بین‌المللی حل شود. قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت که بر لزوم دستیابی به راه‌حلی برای درگیری‌ها از طریق گفت‌وگوی داخلی و توافق دمشق و مخالفان تاکید دارد اساس حل بحران در این کشور است.

لاوروف بار دیگر این‌که مسکو از هر شخصیت سیاسی در سوریه حمایت کند از جمله بشار اسد، رییس جمهور این کشور را تکذیب و تاکید کرد: مسکو به این اصل پایبند است که تعیین سرنوشت سوریه حق انحصاری مردم این کشور است.

وزیر خارجه سوریه در واکنش به مخالفت آمریکا با حضور ایران در سوریه گفت: آمریکا پیش‌تر در توجیه حضور نظامی‌اش در سوریه مبارزه با گروه تروریستی داعش را عنوان کرد، در حالی که مسئولان آمریکایی اخیرا در اظهارات خود اعلام کردند که شکست داعش در سایه دولت بشار اسد و حضور نیروهای ایرانی در سوریه ممکن نیست.

وی در ادامه این موضع‌گیری واشنگتن را بسیار عجیب خواند و گفت: حضور ایران در سوریه مانع مبارزه با تروریسم در این کشور نیست به ویژه که این حضور قانونی بوده و با درخواست دولت سوریه انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.