صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / طرح آمریکا برای حذف رقبای ابوبکر بغدادی
طرح آمریکا برای حذف رقبای ابوبکر بغدادی

طرح آمریکا برای حذف رقبای ابوبکر بغدادی

یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق از اقدامات آمریکا برای حذف رقبای ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش با هدف بقای وی برای عملی کردن سیاست‌های مدنظر واشنگتن در منطقه خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النهرین، جبار المعموری، فرمانده حشد شعبی عراق اعلام کرد که سرکرده‌های مهم داعش چند روز پیش نشست محرمانه‌ای در شهرکی در سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق برگزار کردند. مکان نشست بمب‌گذاری شده بود و در نتیجه آن پنج تن از سرکرده‌های داعش کشته شدند.

وی در ادامه افزود: طبق اطلاعات به دست آمده، تمامی کشته شدگان از حامیان برکنار شدن ابوبکر بغدادی از کرسی سرکردگی داعش بودند و  به غیر از یک نفر همگی کشته شدگان از سرکرده‌های عراقی و سوری بودند و یکی از آن‌ها مراکشی بود.

المعموری همچنین خاطرنشان کرد: شمار زیادی از سرکرده‌های داعش که در ماه‌های گذشته از سوی پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند، اساساً از رقیبان ابوبکر بغدادی و از مخالفان وی بوده‌اند و این امر بدین معناست که آمریکا طرح حذف زودهنگام آن‌ها را کلید زده است و این امر  بر این موضوع تاکید دارد که میان آمریکا و بغدادی ائتلافی وجود دارد تا آمریکا توانایی‌های بغدادی را تقویت کند تا داعش باقی بماند و برنامه‌های واشنگتن در این منطقه اجرا شود.

طبق اطلاعات به دست آمده، اعضای گروه تروریستی داعش در مناطقی در سوریه در نزدیکی مرزها با عراق مستقر هستند و اخباری از حضور بغدادی در یکی از این مناطق وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.