صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / شیطنت صهیونیست‌ها برای جلوگیری از گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا

شیطنت صهیونیست‌ها برای جلوگیری از گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها برای جلوگیری از روند رو به رشد روابط ایران و اتحادیه اروپا و ایجاد توازن میان روابط ایران با آمریکا و اروپا در موضوع دیپلمات ایرانی شیطنت کردند تا در نهایت روز 13 آبان‌ماه توافقنامه کانال ارتباطی مالی ایران و اروپا رونمایی نشود.

اردشیر نوریان

به گزارش کسب و کار نیوز، «اردشیر نوریان» در جمع خبرنگاران چهار محال و بختیاری، در خصوص اتهام به دیپلمات ایرانی در دانمارک، اظهار کرد: این دیپلمات ایرانی به اخلال در برگزاری اجلاس گروهک منافقین در دانمارک، متهم شده است که اکنون این موضوع میان وزارت خارجه دانمارک، پاریس، بلژیک و ایران در حال رایزنی دیپلماتیک است.

وی با بیان این‌که ایران این اتهام را قبول ندارد و یک اتهام کذب است، افزود: وزارت خارجه ایران می‌کوشد تا با مقامات سیاسی دیپلماتیک این چهار کشور، مسأله را برطرف کند.

نوریان خاطرنشان کرد: هرگاه سیاست خارجی کشور در راستای نزدیک شدن به اتحادیه اروپا، کاهش تنش و ایجاد روابط مستحکم‌تر با این اتحادیه حرکت کرده و توفیقاتی به وجود آمده، یک اتفاقی از این دست (موضوع اتهام اسدالله اسدی) پیش می‌آید.

وی با اشاره به شیطنت صهیونیست‌ها در این زمینه برای جلوگیری از روند رو به رشد روابط ایران و اتحادیه اروپا و ایجاد توازن میان روابط ایران با آمریکا و اروپا، تصریح کرد: این شیطنت دقیقاً در مقطعی صورت گرفت که قرار بود روز ۱۳ آبان‌ماه امسال هم‌زمان با روز اعلام آغاز رسمی مرحله دوم بازگشت تحریم‌ها و روز ملی مبارزه با استکبار در ایران، وزرای خارجه چهار کشور شامل انگلیس، فرانسه، آلمان و روسیه در تهران با وزیر خارجه ایران(ظریف) ملاقاتی داشته باشند که با حضور پنج کشور شامل «ایران به علاوه چهار» توافقنامه کانال ارتباطی مالی ایران و اروپا رونمایی شود.

نوریان یادآور شد: با این توافقنامه، توافقات صورت گرفته میان ایران و اروپا برای ماندن در برجام و تداوم همکاری‌ها در تهران رونمایی می‌شد که در این روز و این فرصت استثنایی، برای سیاست خارجی ایران و دولت تدبیر و امید اتفاق اتهام «اسدالله اسدی» رخ داد و در نهایت جلسه رونمایی از توافقنامه کانال ارتباطی مالی ایران و اروپا کنسل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.