صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / درخواست کمانداران از داورزنی
درخواست کمانداران از داورزنی

درخواست کمانداران از داورزنی

در حاشیه بازدید داورزنی از اردوی تیروکمان، کمانداران از وی خواستند که به وضعیت سایت تیروکمان از نظر ساخت خوابگاه، وضعیت سرمایشی و گرمایشی و تامین امکانات لازم رسیدگی کنند.

تیروکمان

به گزارش کسب و کار نیوز، در حاشیه بازدید امروز یکشنبه سوم آذرماه محمدرضا داورزنی از سایت تیروکمان، کمانداران از معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به وضعیت سایت تیروکمان شدند و از شرایط نامناسب سایت، نبود خوابگاه و همچنین شرایط نامناسب سرمایشی و گرمایشی سایت انتقاد کردند.

در این مراسم نیما محبوبی نماینده تیم کامپوند مردان به داورزنی گفت: شرایط خوابگاه سایت تیروکمان الان به‌گونه‌ای است که ما محلی برای استراحت نداریم. قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا وزارت ورزش و جوانان یکسری تجهیزات در اختیار کمانداران گذاشت که جای تشکر و قدردانی دارد. امیدوارم که این کمک‌ها همچنان تداوم داشته باشد و ما بتوانیم در آینده نزدیک شاهد خوابگاه مناسبی در سایت تیروکمان باشیم.

زهرا دهقان نماینده ریکرو بانوان نیز در این مراسم به داورزنی درباره نداشتن محلی برای اسکان دختران کماندار اشاره کرد و افزود: در شأن ملی‌پوشان نیست که محل مناسبی برای استراحت بعد از انجام تمرینات در محل سایت تیروکمان نداشته باشند. اگر شما نگاه پدرانه به کمانداران داشته باشید متوجه این موضوع می‌شوید. من امید دارم که هر چه سریعتر وزارت ورزش به وضعیت سایت تیروکمان سروسامان بدهد.

مجید احمدی سرمربی تیم کامپوند نیز با اشاره به نبود وسایل سرمایشی و گرمایشی در سایت تیروکمان به داورزنی افزود: کمانداران واقعا در شرایط بسیار سختی در سایت تیروکمان تمرین می‌کنند. ما در سال آینده مسابقات بسیار مهمی را پیش رو داریم. از شما تقاضا می‌کنم در ابتدا با توجه به گران شدن دلار تجهیزات لازم را برای کمانداران تهیه کنید و همچنین وسایلی همچون تیر که لازمه کار کمانداران است را در اختیار ورزشکاران قرار دهید. به نظر می‌رسد باید وزارت ورزش بودجه جداگانه‌ای از نظر تهیه تجهیزات در اختیار فدراسیون تیروکمان قرار دهد تا ورزشکاران بدون دغدغه خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک که سال آینده برگزار خواهد شد، آماده کنند. کمانداران اگر از نظر مالی و تجهیزاتی حمایت شوند قطعاً می‌توانند نتایج گذشته را دوباره تکرارکنند.

مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو با بیان اینکه کمانداران به خاطر گرانی تجهیزات در مضیغه هستند، افزود: با توجه به اینکه سال آینده مسابقات مهمی را پیش رو داریم برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کمانداران باید تدارکات برون‌مرزی ببینند تا بتوانند در شرایط بسیار خوبی ضمن کسب سهمیه، خود را برای مسابقات آینده آماده کنند. البته هدف ما تنها کسب سهمیه نیست بلکه ما به دنبال آن هستیم تا به نتیجه مطلوبی در المپیک دست پیدا کنیم.

وی افزود: من از شما تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای به تیروکمان داشته باشید تا این رشته دوباره به جایگاه قبلی خود بازگردد.

در ادامه این مراسم داورزنی ضمن خسته نباشید به کمانداران اظهار کرد: یکی از دلایلی که ما به دنبال آن هستیم تا فدراسیون تیروکمان در سایت مستقر شود رسیدگی به مشکلات کمانداران و تامین امکانات لازم برای ورزشکاران این رشته است. بدون شک با استقرار فدراسیون تیروکمان بسیاری از مشکلات در سایت تیروکمان مرتفع خواهد شد. ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم هر چه سریعتر فدراسیون تیروکمان در سایت مستقر شود تا بتوانیم شرایط بهتری را برای کمانداران مهیا کنیم.

وی گفت: اگر ما انتظار کسب مدال از کمانداران در مسابقات آسیایی و جهانی داریم، باید تجهیزات لازم را برای کمانداران فراهم کنیم تا مشکلات آنها کاهش پیدا کند. کماندار نباید دغدغه خواب و غذا و تجهیزات داشته باشد، بلکه باید دغدغه آنها تمرینات و حضور موفق در مسابقات باشد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها گناه نکرده‌اند که بخواهند هزینه ورزشکاران خود را برای رفت و آمد و اعزام‌ها فراهم کنند. من شنیده‌ام که برخی خانواده‌ها برای اعزام کمانداران خود مجبورند ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه کنند تا ورزشکار بتواند در یک رقابتی شرکت کند. این وظیفه خانواده‌ها نیست و شأن نظام جمهوری اسلامی نیست. اینکه خانواده‌ای گله‌مند می‌شود هزینه رفت و آمد و تجهیزات امکانات فرزندش برای حضور در مسابقات زیاد است در شأن نظام نیست. ما نباید بار مالی به خانواده‌ها ایجاد کنیم. این وظیفه وزارت و فدراسیون است که شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا کماندار بتواند بدون دغدغه در مسابقات مختلف شرکت کند.

داورزنی تصریح کرد: تلاش وزارت ورزش و جوانان بر این است تا با حمایت فدراسیون و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هر چه سریعتر برای کمانداران کمپ مناسبی درست کنند و به وضعیت سایت تیروکمان از نظر ساخت خوابگاه ساماندهی لازم را بدهد. ما باید خوابگاهی که چند سال است به حال خود رها شده را زودتر به اتمام برسانیم و فضایی که در سایت تیروکمان از نظر ضایعات در آن ایجاد شده را به شرایط مطلوبی برسانیم. باید شرایط مناسبی را برای دختران کماندار ایجاد کنیم تا دیگر دغدغه‌ای از نظر خوابگاه نداشته باشند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: اگر ما توقع مدال از تیروکمان داریم باید حداکثر امکانات لازم را نیز برای کمانداران تامین کنیم تا مشکلی برای انجام تمرینات و آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات نداشته باشند. تلاش ما بر این است که با استفاده از منابع مالی سایر ظرفیت‌های کشور بتوانیم شرایط خوبی را مهیا کنیم و به سفرهایی که لازم است کمانداران را اعزام کنیم تا خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنند و حضور قدرتمندی داشته باشند. من از شعبانی‌بهار انتظار دارم که هر چه سریعتر با حمایت وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بتواند به وضعیت سایت تیروکمان سریعتر سامان دهد. البته این مساله را در شورای معاونین وزارت ورزش که دکتر سلطانی‌فر و فرامرزیان معاونت مالی و پشتیبانی وزارت ورزش حضور دارند مطرح خواهم کرد تا ظرف یک سال آینده بتوانیم کمپ مناسب برای کمانداران ایجاد کنیم و خوابگاه‌ آنها را احداث کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.