صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / داورزنی: در چند روز آینده وضعیت ضیایی و فرجی مشخص می‌شود/ نمی‌توانیم در فوتبال دخالت کنیم
داورزنی: در چند روز آینده وضعیت ضیایی و فرجی مشخص می‌شود/ نمی‌توانیم در فوتبال دخالت کنیم

در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیروکمان

داورزنی: در چند روز آینده وضعیت ضیایی و فرجی مشخص می‌شود/ نمی‌توانیم در فوتبال دخالت کنیم

معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی کمانداران در سایت تیروکمان درباره وضعیت فرجی و ضیایی گفت: اگر فرجی و ضیایی مشمول قانون بازنشستگی شوند باید فدراسیون خود را ترک کنند که البته طی چند روز آینده وضعیت این دو رئیس فدراسیون مشخص خواهد شد.

محمدرضا داورزنی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان عدالت اداری تکلیف ضیایی و فرجی را برای بازنشستگی مشخص کرده است یا خیر، افزود: مساله بازنشستگی فرجی و ضیایی ارتباطی به دیوان عدالت اداری ندارد و اگر قانون می‌گوید این دو نفر بازنشسته هستند باید طبق مهلت قانونی فدراسیون را ترک کنند مگر اینکه مجوز لازم را برای ادامه کار در فدراسیون‌های مربوط به خود داشته باشند.

وی گفت: براساس ماده ۶۰ قانون جامعه ایثارگری و آزادگان هر فرد بازنشسته‌ای برای یک بار می‌تواند بازگشت به کار داشته باشد و این آیین‌نامه خاص خود را دارد. وزارت ورزش برای دوستانی که این امکان برای آنها فراهم است شرایط را ایجاد می‌کند تا بتوانند براساس این ماده قانونی به فعالیت خود ادامه دهند. وزارت ورزش هیچ دخالتی در فرایند بازنشستگی فدراسیون‌ها ندارد و روسای فدراسیون‌ها باید در مهلت قانونی مقرر شده اگر مجوز لازم را نتوانند به دست آورند باید فدراسیون خود را ترک کنند در غیر این صورت خلاف قانون عمل کرده‌اند. قانون‌گذار و سازمان بازرسی فرصتی را مشخص کرده که طی چند روز آینده وضعیت این دو رئیس فدراسیون مشخص خواهد شد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: حتی محمدیان و عباباف که مشمول قانون بازنشستگی قرار دارند از این ماده قانونی می‌توانند استفاده کنند. حتی مسئولان و معاونان وزارت ورزش نیز نمی‌توانند خلاف قانون و مقررات عمل کنند.

وی درباره اینکه گفته می شود در اجلاس جهانی والیبال از ماندن ضیایی در فدراسیون والیبال حمایت کرده، اظهار کرد: اجلاس جهانی والیبال ارتباطی به این مساله نداشته و در این اجلاس موضوعاتی درخصوص بودجه سال گذشته و آینده و تقویم مورد بررسی قرار گرفت و طی برگزاری دو روز اجلاس موضوعاتی مربوط به مسائل و مشکلات داخلی کشورهای مختلف بوده است. بنابراین من این موضوع را تکذیب می‌کنم. من مطمئنم که هیچ‌کس دنبال این نیست که به زور بدون اینکه منفعتی از نظر مالی برای او داشته باشد بخواهد در فدراسیون بماند. ضیایی تا به امروز هیچ حقوقی از فدراسیون والیبال دریافت نکرده است.

داورزنی همچنین درباره تغییرات در استان تهران و اینکه شایعه شده گل‌محمدی با حمایت شما برای فدراسیون قایقرانی کاندیدا شده است، افزود: ما اگر برای فدراسیون‌ها سرپرست می‌گذاریم به خاطر این است که هیچ سرپرستی حق کاندیدا شدن در انتخابات را ندارد. وزارت ورزش دنبال حمایت از هیچ کاندیدایی نیست. هر کسی برنامه‌ای داشته باشد بر حسب برنامه‌ای که در مجمع عمومی ارائه می‌دهد می‌تواند رای لازم را کسب کند. ما در سال گذشته، انتخابات ۲۵ فدراسیون را برگزار کردیم و از هیچ رئیس هیأتی نخواستیم که از کاندیدای خاصی حمایت کند تا وی رئیس فدراسیون شود. بنابراین وزارت ورزش سعی می‌کند هیچ دخالتی در انتخاب فرد خاصی نداشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که گل‌محمدی تا دو سال دیگر بازنشسته می‌شود، آیا می‌تواند در انتخابات فدراسیون قایقرانی شرکت کند یا خیر، خاطرنشان کرد: طبق قانون فردی که لیسانس دارد تا ۶۰ سالگی و فوق‌لیسانس به بالا تا ۶۵ سالگی می‌تواند در دستگاه اجرایی فعالیت داشته باشد و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. البته کسی که سنش به ۶۵ سال برسد بازنشسته می‌شود ضمن اینکه بعضی‌ها تصور می‌کنند کسی که بازنشسته می‌شود دیگر حق کار کردن در پست‌های مختلف را ندارد در حالی که ما می‌توانیم از ظرفیت پیشکسوتان در سمت‌های دیگر استفاده بهینه داشته باشیم. ما دنبال این هستیم تا از ظرفیت پیشکسوتان در سایر سمت‌ها که منع قانونی وجود ندارد، بهره لازم را ببریم.

داورزنی همچنین پیرامون این پرسش که درباره بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای دارید، گفت: وزارت ورزش و جوانان درخصوص فدراسیون فوتبال دخالتی نمی‌کند و مجمع عمومی است که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. مجمع تصمیم می‌گیرد که چه کسانی بازنشسته هستند و مجمع نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند. ما نمی‌توانیم درخصوص فدراسیون فوتبال دخالتی داشته باشیم. وزارت ورزش به عنوان دولت در کار فدراسیون فوتبال نظارت می‌کند اما حق دخالت ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.