صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / تقدیر مسجدجامعی از مردم برای حضور گسترده در «کتابگردی۹۷»
تقدیر مسجدجامعی از مردم برای حضور گسترده در «کتابگردی۹۷»

تقدیر مسجدجامعی از مردم برای حضور گسترده در «کتابگردی۹۷»

«احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر تهران از مردم، اهالی فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان کتاب برای حضور چشمگیر در آیین «کتابگردی 97» قدردانی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسجدجامعی در حاشیه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» که شامگاه جمعه در سینما فلسطین تهران برگزار‌ شد، در گفت وگویی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در کتابگردی ۹۷ که روز پنجشنبه یکم آذرماه در کتابفروشی‌های تهران و سراسر کشور برگزار شد، از تمامی شرکت‌کنندگان در این آیین از جمله هنرمندان، نویسندگان، ناشران، روحانیون، دانشگاهیان، مسؤولان، اهالی رسانه، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار و گروه‌ها تشکر و ابراز امیدواری کرد که این آیین هر سال پرشکوه‌تر از سال قبل برپا شود.
وی، گفت وگوی چهره به چهره مردم با پدیدآورندگان کتاب، رونق اقتصاد نشر و توجه به کتابفروشی‌ها به عنوان کانون‌های توزیع فکر و اندیشه را از جمله دستاوردهای کتابگردی ۹۷ برشمرد.
مسجد‌جامعی، دیگر ویژگی‌ کتابگردی امسال را توجه به کتاب‌فروشی‌های کوچک در محلات تهران و برخی شهرهای ایران برشمرد و افزود: به غیر از بازدیدهایی که تیم‌ کتابگردی تهران از برخی کتابفروشی‌های محلات تهران داشت، اخبار رسیده از برخی شهرهای دیگر نیز حکایت از حضور گرم مردم و چهره‌های فرهنگی در کتابفروشی‌های محلات داشت؛ حتی شنیدم در یکی از شهرهای کوچک که کتابفروشی بزرگی هم ندارد، راه اندازی کتابفروشی و تقویت حرکت کتابگردی به یک خواست عمومی از سوی نسل ‌جوان این شهر تبدیل شده است.
عضو شورای شهر تهران در ادامه به برخی انتقادها از برنامه کتابگردی امسال در تهران اشاره کرد و افزود: حضور در کتابفروشی‌های محلات یکی از برنامه‌های ما در کتابگردی ۹۷ بود که در این زمینه ضمن بازدید از چند کتابفروشی محلات تهران، راهکارها برای حفظ و تقویت این کتابفروشی‌ها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. البته این نکته را هم می‌پذیرم که به سبب کمبود وقت، فرصت نشد به تعداد بیشتری از کتابفروشی‌های محلات تهران سر بزنم.
وی در عین حال افزود: هم اکنون برخی خیابان‌های تهران به نماد کتاب و کتابخوانی تبدیل شده‌اند و حضور در کتابفروشی‌های خیابان انقلاب ‌و خیابان کریم‌خان اجتناب‌ناپذیر است.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به این موضوع اشاره کرد که انتخاب مسیر و کتابفروشی‌های مورد بازدید با پیشنهاد و تعامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران صورت می‌گیرد و من به شخصه امیدوارم که این حرکت ملی، هرسال تعداد بیشتری از کتابفروشی‌های تهران و سایر شهرهای ایران را شامل شود.
مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد؛ از هم اکنون برنامه ریزی مناسبی برای جشن پنجاهمین سال جشنواره فیلم «رشد»، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کشور صورت گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، پنجمین دوره پویش کتابگردی تحت عنوان «کتابگردی ۹۷» به منظور احیای فرهنگ کتابخوانی، روز پنج‌شنبه اول آذر ۱۳۹۷ با حضور گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی، دوستانه و … در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و خرید کتاب، از ناشران، نویسندگان، مترجمان و مشاغل مرتبط با تولید کتاب برگزار شد.
این پویش که برای نخستین بار به ابتکار احمد مسجد‌جامعی عضو شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۲ برگزار شد، ضمن حمایت از کتابفروشی‌ها به عنوان کانون‌های توزیع فکر و اندیشه به دنبال پیوند هرچه مستحکم تر مردم و کتاب و ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی است.
شبس**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.