صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / اجازه ندهیم‌ ‌سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ‌دچار مشکل و تنگنا شوند
اجازه ندهیم‌ ‌سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ‌دچار مشکل و تنگنا شوند

استاندار اردبیل:

اجازه ندهیم‌ ‌سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ‌دچار مشکل و تنگنا شوند

استاندار اردبیل گفت: با عمل به همه تعهدات قانونی نباید اجازه دهیم تا برای بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی پرونده قضایی تشکیل شده و یا در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاران متهم به قصور و کوتاهی شویم.

استاندار اردبیل

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: هر چند همکاری دستگاه قضا در تسهیل و روان‌سازی کار سرمایه‌گذاری حرکت ارزشمندی است اما مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی با عمل به تعهدات خود نباید اجازه دهند تا دستگاه قضا در این فرآیند ورود پیدا کرده و به نوعی ورودی پرونده‌های آنها را بیشتر و مضاعف کنیم.

وی انگیزه خوب مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را در کمک به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید با درک متقابل از شرایط حساس کشور اجازه ندهیم تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ما دچار مشکل و تنگنایی شوند بلکه ضرورت دارد هماهنگ و یکصدا در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌ها حرکت کرده و همدیگر را متهم به کارشکنی نکنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما از عملکرد ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا ۷۰ درصد رضایت داریم، افزود: همچنان معتقدیم در فضای آرام و صمیمی باید در کنار هم بنشینیم و با تفکر درست راهکار مناسبی را در پیشبرد اهداف و اجرای مصوبات در پیش بگیریم وگرنه با آیه یاس خواندن کاری از پیش نخواهیم برد.

بهنامجو ادامه داد: ما سعی کردیم در ستاد تسهیل که به شکل مرتب در این استان برگزار می‌شود، مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم و در مسیر حمایت کم نگذاشتیم و همواره سعی کردیم تا مصوبات را به شکل دقیق اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: باید یک گزارش کامل از روند مصوبات و اجرایی شدن ستاد تسهیل ارائه شود تا ما بدانیم چه تعداد از این مصوبات اجرایی شده و مشکلات احتمالی در کجاهاست تا بدون اینکه نیاز به ورود دستگاه اجرایی باشد؛ خودمان آنها را برطرف کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما حق نداریم با قصور خودمان به تعداد پرونده‌های قضایی و افراد زندانی تعداد جدیدی را بیفزائیم بلکه بهتر است منابع در محل خود هزینه شده و امکان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و اشتغال به شایستگی فراهم آید.

بهنامجو؛ ضرورت اقناع کردن سرمایه‌گذاران و تلاشگران بخش خصوصی را در فرآیند سرمایه‌گذاری و پیشبرد بهتر امور یادآور شد و گفت: با برگزاری مرتب جلسات ستاد تسهیل وضعیت‌مان در سطح کشور مطلوب گزارش شده و همچنان تا پایان سال سعی خواهیم کرد بخش عمده‌ای از مصوبات این ستاد اجرایی و عملیاتی شود.

وی به مشکل کارخانه آرتاویل تایر و تسنیم نوش اشاره کرد و افزود: ما به صورت ملی مشکلات آنها را در تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات پیگیر هستیم و امیدواریم در هفته‌های آینده هم مواد اولیه و هم تسهیلات این واحدها از محل صندوق توسعه ملی و منابع در اختیار وزارت صمت پرداخت شود.

استاندار اردبیل همچنین به ضرورت زمان‌بندی در تکمیل مطالعات پنج زون معدنی در حال بررسی در استان اشاره کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید این زمان‌بندی را اعلام کند تا ما بدانیم در چه بازه زمانی زون‌های معدنی استان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به نتیجه امیدبخش رسیده و استخراج مواد معدنی و فرآوری آن در استان اتفاق می‌افتد.

بهنامجو خاطرنشان کرد: ما از محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و منابع طبیعی خواسته‌ایم تا مجوزهای قانونی را در مراحل اکتشاف و استخراج مواد معدنی در منطقه خلخال و مشگین‌شهر انجام دهند و بدون مشکل خاص در سال‌های آینده این استخراج و اکتشاف به انجام برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.