صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آماده‌سازی ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در بایکونور + تصاویر
آماده‌سازی ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در بایکونور + تصاویر

آماده‌سازی ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در بایکونور + تصاویر

امروز متخصصان شرکت صنایع فضایی انرگیا در ساختمان پیکره بندی و آزمایشی 254 فضایی بایکونور عملیات سوختگیری و پرکردن مخاذن گاز ناو کیهانی سایوزام.اس-11 را به پایان رساندند.

ناو کیهانی سایوزام.اس-11

به گزارش کسب و کار نیوز، پس از انجام آزمایش صحت کار و تایید کارشناسان، سفینه جهت پیکره‌بندی و آزمایش نهایی تحویل گروه بعدی متخصصان خواهد شد تا آن را به محفظه انتقال متصل کنند.

با توجه به برنامه پیش‌بینی شده، جفت شدن ناو کیهانی با بخش رابط فردا صورت خواهد گرفت. این ناو یکصد و چهلمین سفینه سایوز سرنشیندار است که در ساختمان پیکره‌بندی و آزمایشی ۲۵۴ فضایی بایکونور برای سفر به فضا آماده می‌شود.

پرتاب ناو کیهانی سایوزام.اس-۱۱ با خدمه اعزامی بعدی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ۳ دسامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. خدمه اصلی ایستگاه فضایی بین‌المللی کیهان‌نورد روسکاسموس “اولگ کانوننکو”، فضانورد سازمان فضایی کانادا “دیوید سنت ژاک” و فضانورد ناسا “آن مک کلاین” هستند. گروه جانشین آنها شامل فضانورد روسکاسموس “الکساندر اسکورتسوف”، فضانورد سازمان فضایی اروپا “لوکا پارمیتانو” و فضانورد ناسا “اندرو مورگان” است.

این پرتاب در ابتدا برای ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود. اما حادثه نقص موشک سایوز در زمان پرتاب در ۱۱ اکتبر باعث تعویض تاریخ پرتاب شد. خدمه اعزامی شماره ۵۸ ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است ماموریتی ۱۴۰ روزه داشته باشند.

فرمانده روسیه “اولگ کانوننکو”، چهارمین پرواز خود را به انجام خواهد رساند، اما “دیوید سنت ژاک” و “آن مک کلاین” برای اولین بار طعم پرواز فضایی را خواهند چشید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.