صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / شعبانی بهار: تیم ملی تیروکمان عید نوروز عازم کاپ آسیایی می‌شود

شعبانی بهار: تیم ملی تیروکمان عید نوروز عازم کاپ آسیایی می‌شود

رئیس فدراسیون تیروکمان گفت: جهت‌گیری اصلی ما این است که بتوانیم در درازمدت با استفاده از این استعدادها به کسب افتخار در المپیک امیدوار باشیم.

شعبانی بهار

غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آغاز مسابقات تیروکمان المپیاد استعدادهای برتر کشور اظهار کرد: این مسابقات از روز گذشته در دو رشته کامپوند و ریکرو از روز گذشته به میزبانی همدان آغاز شده است و فردا به پایان می‌رسد. برگزاری المپیاد یکی از طرح‌های بزرگ وزارت ورزش و جوانان است چرا که ۳۷ فدراسیون ورزشی در ۷۸ رشته با یکدیگر ارتباط دارند. اهداف متعددی برای این المپیاد در نظر گرفته شده است و مطمئنا در فدراسیون تیروکمان نیز نهایت استفاده را از استعدادهای برتر خواهیم برد.

او ادامه داد: من برای شناسایی بهتر استعدادها از مربیان و سرمربیان تیم ملی خواستم که همگی در مسابقات حاضر باشند تا از نزدیک نفرات برتر را انتخاب کنند. در نظر داریم نفرات برتر را به اردوهای تیم ملی دعوت کنیم. خوشبختانه فکر نمی‌کنم کسی در سراسر کشور در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال باقی مانده باشد که با وجود بلد بودن این رشته در این مسابقات حاضر نباشد. نفرات برتر را پرورش خواهیم داد تا رفته رفته آنها را به صورت ثابت در تیم ملی ببینیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان تصریح کرد: ما هم حمایت‌هایمان را از استان‌هایی که در زمینه پرورش استعدادها فعال‌تر باشند بیشتر خواهیم کرد. در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم که بتوانیم مسابقات سراسری مختص تیروکمان را برگزار کنیم. همچنین به همه استان‌ها کمان‌های آموزشی داده‌ایم تا مشکلی در زمینه تهیه کمان نداشته باشند.

وی افزود: برای المپیاد هم امکانات و خوابگاه خوب در نظر گرفته شده است و از طرفی دیگر سطح کیفی مسابقات و تعداد شرکت کنندگان نیز افزایش داشته است اما باید بهتر از این هم بشود. جهت‌گیری اصلی ما این است که بتوانیم در دراز مدت با استفاده از این استعدادها به کسب افتخار در المپیک امیدوار باشیم.

شعبانی بهار در پایان در خصوص وضعیت اردوهای تیم ملی و مسابقات پیش رو گفت: چهارشنبه اردوی اخیر تیم ملی به پایان رسید و بازیکنان دو هفته استراحت خواهند داشت. در حال حاضر دو برابر ظرفیت در اردو حاضر بودند اما برخی از بازیکنان امروز خط خواهند خورد. قرار است اسفندماه در مسابقات سولیداریتی بنگلادش شرکت کنیم و عید نوروز تیم ملی به مسابقات کاپ آسیایی اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.