چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / زبان هنر در امور سینمایی نشانگرعلاقه هنرمندان به حفظ دفاع مقدس است
زبان هنر در امور سینمایی نشانگرعلاقه هنرمندان به حفظ دفاع مقدس است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

زبان هنر در امور سینمایی نشانگرعلاقه هنرمندان به حفظ دفاع مقدس است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» گفت: زبان گویای هنر در عرصه تولیدات هنری و امور سینمایی می تواند نشانگر عشق و علاقه هنرمندان متعهد این مرزوبوم به حفظ ارزش های دفاع مقدس باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد که جمعه شب توسط علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس قرائت شد، آمده است: امروز و پس از گذشت سه دهه از روزگار پر مخاطره برماست که از سرمایه های معنوی و ارزش های اخلاقی نهفته در دفاع مقدس اتکا کنیم و با سرلوحه قرار دادن راه دلیر مردان و زنان آن ایام نگذاریم نام و راه شهدا در گذر ایام فراموش شود.
در ادامه این پیام آمده است: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زبان گویای هنر در عرصه تولیدات هنری و امور سینمایی می تواند نشانگر عشق و علاقه هنرمندان متعهد این مرزوبوم به حفظ ارزش های دفاع مقدس باشد.
در پیام وزیر ارشاد عنوان شده است: خوشبختانه نمادهای مقاومت و ایستادگی و جلوه های ایثار و فداکاری نسل جوان انقلاب و دفاع مقدس به خوبی در آثار تولیدی هنرمندان ما تجلی است. با دورد به پیشگاه شهدای گرانقدر و امام شهیدان و عرض ارادت به خانواده های شهدا بر خود فرض می دانم از حضور و مشارکت فعالانه شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی و هنری فانوس قدردانی کنم.
دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با رویکرد تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور تولید و حمایت است و در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.
این جشنواره فانوس امسال در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.
بخش نگاه ویژه جشنواره به پوستر مدافعان حرم مربوط است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان خودجوش را مورد داوری قرار می دهد.
یک هزار و ۷۳۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: در بخش نمایش ۱۰۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۴۰ اثر به بخش مسابقه راه یافت.
مراسم پایانی دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با تجلیل از ۴۴ اثر جمعه شب در سالن اجتماعات شهرک گاز بندرعباس درحال برگزاری است.
۹۸۸۷ /۶۰۴۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.