صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / به یاد آوردن خواب‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار سخت است
به یاد آوردن خواب‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار سخت است

فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی از تجربیاتش می‌گوید

به یاد آوردن خواب‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار سخت است

فضانورد روسکاسموس، که اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی مشغول کار و فعالیت است، در پاسخ به این سئوال که جالب ترین رویای او در طول اقامت فضایی چه بوده گفت: به یاد آوردن خواب‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار سخت است و احتمالا به این دلیل خواهد بود که خواب در آنجا بسیار عمیق است.

فضانوردان

به گزارش کسب و کار نیوز،سرگئی پروکوپیف، در شبکه اجتماعی کانتاکت (نمونه روسی فیسبوک) گفت که در خواب دیده تعطیلات آخر هفته از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین برگشته بوده و بعد از تعطیلات که قرار بوده بار دیگر به ایستگاه برگردد، دیر کرده، موشک پرتاب شده و او از سفر جامانده است.

پروکوپیف گفت: همکاران دیگرم که پیش از من به فضا سفر کرده و تجربه پرواز فضایی و اقامت در ایستگاه فضایی را داشتند قبلا به من هشدار داده بودند در زمان ماموریت خوابی خواهی دید که مطمئنا فراموش نخواهی کرد. آنها عینا گفته بودند خواب خواهی دید برای تعطیلات شنبه و یک شنبه  آخر هفته به زمین آمده ای و باید روز دوشنبه به بایکونور برسی تا با موشک پرواز کنی اما دیر می کنی و به پرتاب نخواهی رسید!

پروکوپیف که در یک جلسه ارتباط مستقیم با کاربران کانتاکت صحبت می کرد، گفت: “من آن زمان خندیدم، اما واقعا این اتفاق افتاد و این رویا را دیدم”

این جلسه ارتباطی به بیستمین سالگردنخستین بخش  ایستگاه فضایی بین المللی اختصاص یافته بود که روز سه شنبه انجام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: “در بی وزنی، خواب عمیق تر از زمین است ودشوار می شود یک رویای خاص را به یاد داشته باشید، اما می توانم بگویم که همه رویاها در فضا، در مورد زمین است و هرگز به یاد نمی آورم که من در خواب هایم زندگی در فضا را دیده باشم.”

کاربران کانتاکت همچنین از فضانورد پرسیدند اگر امکانش بود دوست داشت چه نوع حیوانی را در ایستگاه فضایی بین المللی می داشت،که پروکوپیف پاسخ داد: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد که یک همستر در اینجا داشته باشم.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.