صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / احیا میراث فرهنگی و هنری راهگشای مسائل سیاسی و اجتماعی است
احیا میراث فرهنگی و هنری راهگشای مسائل سیاسی و اجتماعی است

معاون اداری مالی وزارت امور خارجه:

احیا میراث فرهنگی و هنری راهگشای مسائل سیاسی و اجتماعی است

معاون اداری مالی وزارت امور خارجه گفت: امروز که موضوع جهانی شدن دیگر مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد و هویت های ملی را دچار چالش کرده احیا و معرفی میراث فرهنگی و هنری راهگشای مسائل سیاسی و اجتماعی است.

مونسان در روز حافظان میراث فرهنگی

به گزارش کسب و کار نیوز، شامگاه گذشته(پنجشنبه)،محمدتقی صابری در آیین نکوداشت روز اصفهان با اعلام رسمی سلام محمد جواد ظریف به شهر و مردم شهر اصفهان، اظهار کرد: خوشحالم که در چنین آیینی شرکت می‌کنم که پیشگامان هنر و تمدن یک ملت در آن نکو داشته می‌شوند. مردم اصفهان در طول تاریخ همواره تلاش کرده‌اند آثاری خلق کنند که متفاوت بوده و برای جهانیان ناب به نظر برسد.

وی افزود: این شهر در معماری، فرش، شعر، هنر و صنایع دستی در دنیا خوش آوازه است که همه اینها خلاقیت مردم این شهر را نشان می‌دهد هرچند که باید گفت تلاش‌های نوآورانه‌ای که در طول تاریخ از سوی مردم این دیار رخ داده است امروز آوازه بین‌المللی آن را بیش از پیش به رخ می‌کشد.

معاون اداری مالی وزارت امور خارجه افزود: اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی ثبت شده در جهان، مشهور به شهر جهانی صنایع دستی است و در ابعاد مختلف اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت های بی شماری است هرچند که این دیار قطب صنعت گردشگری، صنایع دستی و هنر به حساب می‌آید شاه راه ارتباطی کشور ایران است به همین دلیل همواره در مسیر تحولات تاریخی یکی از پیشتازان تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

صابری موضوع سه دوره پایتختی اصفهان و ایران را مطرح و از نقش آفرینی این شهر در سرافرازی ایران در طول تاریخ گفت و تصریح کرد: مردم این دیار در نهضت مشروطه و پیشتازی در انقلاب اسلامی زبانزد بودند و در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین فرزندان خود را برای حفظ کیان تقدیم کردند. 

وی تاکید کرد: امروز که موضوع جهانی شدن دیگر مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد و هویت های ملی را دچار چالش کرده احیا و معرفی میراث فرهنگی و هنری راهشای مسائل سیاسی و اجتماعی است. 

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه اظهار کرد: برگزاری چنین بزرگداشتی موجب شناخت خلاقیت‌های فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز ادیان شده و گنجینه ارزشمندی از آثار تاریخی و فرهنگی کشور معرفی خواهد شد و افق های روشن در اصفهان به نمایش در خواهد آمد. این گوهر زرین، ثمره تلاش‌های علمای دینی، دانشمندان، بزرگان علم و اندیشه و هنر بوده است و امروز مهم ترین دغدغه مسئولان ملی و شهری خدمت به این شهر خلاق و مردم فرهیخته این دیار و بستر سازی برای ایجاد محیطی مناسب برای تداوم این خلاقیت‌ها است.

صابری با اشاره به اینکه تعاملات شهری در موضوعات فرهنکی، اقتصادی و دانشگاهی باید تقویت شده و تا تاثیر روابط دولت‌ها افزایش یابد، گفت: شهرهای خلاق امروز نقش مهمی در عرصه های اقتصادی ایفا می‎‌کنند و تقویت توسعه دیپلماسی شهری می‌تواند بین مردم کشورها روابط دوستی و مودت ایجاد کند.

وی افزود: برگزاری بزرگداشت اصفهان و نشست‌های بین الملی و رویدادهای جهانی در اصفهان قطعا برای مردم این شهر سود خواهد داشت، زیرا دیپلماسی عمومی یکی از موضوعات مهمی است که در جهان امروز باید به آن توجه شود، 

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه دفاتر نمایندگی خود را در مراکز استانی تقویت می‌کند و برای رشد و پیشرفت آوازه اصفهان در توسعه روابط دیپلماسی شهری همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.