صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فیصل مقداد: برخی کشورها سناریوهای شیمیایی ساختگی را علیه سوریه مطرح می‌کنند
فیصل مقداد: برخی کشورها سناریوهای شیمیایی ساختگی را علیه سوریه مطرح می‌کنند

فیصل مقداد: برخی کشورها سناریوهای شیمیایی ساختگی را علیه سوریه مطرح می‌کنند

معاون وزیر خارجه سوریه در چهارمین نشست فوق‌العاده کنفرانس کشورهای منطقه برای بررسی روند اجرای توافق‌نامه تسلیحات شیمیایی تاکید کرد، از زمان برگزاری سومین کنفرانس در سال ۲۰۱۳ دستاوردهای مهمی از جمله نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه و نیز انهدام تمامی سلاح‌های شیمیایی روسیه، عراق و لیبی محقق شده‌اند.

فیصل مقداد

به گزارش کسب و کار نیوز، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه از نگرانی دمشق نسبت به وقت‌کشی آمریکا در اجرای عملیات نابودسازی سلاح‌های شیمیایی‌اش و نیز نابودی زرادخانه شیمیایی بزرگ این کشور سخن گفت.

مقداد اظهار کرد: سوریه بزرگترین و وحشیانه‌ترین حمله تروریستی به خاکش را دفع کرده و با دلاوری‌های نیروهای ارتش خود و نیز همکاری هم‌پیمانان این کشور موفق به ریشه‌کن‌ ‌کردن تروریسم و برقراری دوباره امنیت و ثبات شد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: برقراری امنیت و ثبات در سوریه برای برخی کشورها خوشایند نبود و به همین دلیل آنها راهکارها و مزدوران خود را برای برهم زدن این ثبات به کار گرفته و سناریوهای دروغینی را درباره استفاده دمشق از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان در این کشور با هدف تخریب چهره دولت سوریه در جهان مطرح کردند.

مقداد تاکید کرد: اتهاماتی که برخی کشورها به دروغ درباره دست داشتن دمشق در این حملات مطرح می‌کنند، تنها طرحی هماهنگ و تکراری برای تخریب چهره سوریه در جهان هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: سوریه به شدت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هر منطقه‌ای از جهان توسط هر گروهی و تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند. تقویت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه نیازمند تلاش در راستای پاکسازی منطقه از تمامی سلاح‌های کشتار جمعی است و این امر تا زمانی که اسرائیل به توافق‌نامه منع تسلیحات شیمیایی و دیگر توافق‌های بین‌المللی مربوطه نپیوندد، محقق نخواهد شد. 

مقداد افزود:‌ درخواست کنفرانس کشورهای عضو برای برگزاری نشست فوق‌العاده با تکیه بر طرحی غیرقانونی برای افزایش اختیارات سازمان منع تسلیحات شیمیایی و ایجاد سازوکاری در این زمینه از دایره اختیارات شورای امنیت است که به مسائل حفظ امنیت و صلح جهانی اهمیت می‌دهد و اینها دلیلی بر سیاست‌های خرابکارانه برخی کشورهاست.

این مسؤول دولت سوریه با اشاره به برخی اعضای شورای امنیت که اصول حقوق بشر در رابطه با حاکمیت کشورها را نادیده می‌گیرند، گفت: این اقدام آنها موجب ایجاد اختلاف در شورای امنیت می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: سوریه از پیوستن فلسطین به توافق‌نامه و عضویت آن در شورای امنیت استقبال می‌کند. اختلافات میان کشورهای عضو موجب صدور قطعنامه‌هایی ناکارآمد می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.