صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / عملیات ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه در سیستان و بلوچستان درحال اجراست
عملیات ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه در سیستان و بلوچستان درحال اجراست

عملیات ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه در سیستان و بلوچستان درحال اجراست

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی هزار و 300 مگاوات نیروگاه به صورت دقیق در سیستان و بلوچستان توسط دولت و بخش خصوصی شروع شده و در حال اجراست.

به گزارش کسب و کار نیوز محسن طرزطلب روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی زاهدان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این میزان انرژی تا سال ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان وارد مدار می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات آغاز شد، افزود: نیروگاه سراوان نیز تا قبل از آغاز پیک مصرف وارد مدار می شود که نقش مهمی در کاهش خاموشی دارد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۱۳۰ مگاوات برق در سیستان و بلوچستان نیاز است.
وی با بیان اینکه نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان برای صادرات برق وجود دارد، ادامه داد: به طور متوسط در این استان باید ۲ هزار میلیارد تومان در سال برای تکمیل این طرح ها هزینه شود.

**توربین های نیروگاه بادی سیستان در حال ساخت است
مدیر عامل گروه مپنا نیز در این مراسم گفت: نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی زاهدان به صورت کاملا ایرانی توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.
عباس علی آبادی اظهار داشت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه سیستان نیز توسط گروه مپنا آغاز شده که توربین های آن در حال ساخت است و بزودی به منطقه سیستان ارسال می شود.
وی با بیان اینکه مطالعات مکان نصب توربین بادی در منطقه سیستان در حال انجام است، ادامه داد: برای سیستان و بلوچستان باید به دنبال تامین آب پایدار باشیم که گروه مپنا این امادگی را دارد تا با استفاده از منابع مردمی از آب های شور و لب شور، در زمینه شیرین سازی آب اقدام کند.

** پوشش ۹۹٫۹ درصدی برق در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹٫۹ درصد مناطق روستایی سیستان و بلوچستان از نعمت برق بهره مند هستند.
محبعلی قزاق جاهد افزود: ۲۸ واحد ۲۵ مگاواتی برق در سیستان و بلوچستان و ۳۰ واحد دیزلی تولید برق در زاهدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه نیاز دارد، تصریح کرد: این استان برای خوکفایی در تولید برق نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.
به گزارش کسب و کار نیوز وزیر نیرو صبح امروز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات و همچنین افتتاح نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی وارد زاهدان شد.
بازدید از تصفیه خانه آب زاهدان، طرح دوم خط انتقال آب به زاهدان از زابل و وضعیت آبرسانی به دهستان منزل آب نیز از جمله برنامه های وی در سفر به زاهدان است.
وزیر نیرو در این سفر با استاندار، مجمع نمایندگان و مدیران عامل صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
۹۹۰۸**۶۰۸۱

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.