صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سنت عکس یادگاری فضانوردان با دو غول بی‌خاصیت کرملین!+تصویر
سنت عکس یادگاری فضانوردان با دو غول بی‌خاصیت کرملین!+تصویر

سنت عکس یادگاری فضانوردان با دو غول بی‌خاصیت کرملین!+تصویر

سفر به فضا جدا از آموزش‌های فنی و علمی و تمرین های بدنی، مراسم خاصی دارد که همه گروه‌های کیهان‌نورد باید رعایت کنند و همانند ملوان‌ها و خلبانان، فضانوردان نیز از آداب و رسوم خاصی پیروی می‌کنند که در بسیاری موارد هیچ ریشه علمی ندارد و تنها یک رسم است و هدف از انجام این تشریفات آن است که به لحاظ روانی، کیهان‌نورد آسودگی خیال پیدا کند زیرا روانشناسان روس معتقدند انجام این تشریفات تا حدودی می‌تواند به کیهان‌نورد آرامش ببخشد و او را امیدوار کند که سفر خوبی در پیش خواهد داشت.

عکس با دو غول کرملین

به گزارش کسب و کار نیوز؛ یکی از مراسمی که کیهان‌نوردان قبل از پرواز به بایکونور انجام می‌دهند گردش در میدان سرخ و کاخ کرملین است. اما در دیدار از کرملین کیهانوردان با دو شیء غول‌پیکر اما بی‌خاصیت عکس می‌گیرند که البته مورد علاقه همه گردشگران کرملین است: یک توپ و یک ناقوس!

توپ قرار داده شده در حیاط کرملین را آندری چوخوف در سال ۱۵۸۶ به دستور تزار فئودور اول ساخت ولی از آن در هیچ جنگی استفاده نشد. توپ موسوم به توپ تزار از برنز ساخته شده ۳۹٫۳۱۲ تن وزن، ۵٫۳۴ متر طول و ۸۹۰ میلی متر کالیبر دارد.

شیء دوم یک ناقوس کلیسا است. ناقوسی به وزن ۲۰۲ تن و ارتفاع ۶ متر که بزرگ‌ترین ناقوس جهان بشمار می‌رود. این ناقوس که کار ساخت آن در سال ۱۷۳۷ به پایان رسید قبل از آن که صدایی از نواختنش شنیده شود سقوط کرد و قسمتی از آن شکست. این تکه جدا شده قریب ۲ تن وزن دارد. ناقوس تزار پس از آن که سال‌ها در گوشه‌ای افتاده بود سال ۱۸۳۶ به نقطه فعلی در کرملین حمل گردید و از آن زمان تنها به عنوان یکی از دیدنی‌های کرملین محل عکس های یادگاری است!

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.