صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / دیدار مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه با عراقچی
دیدار مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه با عراقچی

دیدار مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه با عراقچی

مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به همراه هیأتی به تهران سفر کرده است،با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت برجام و تعهدات فرانسه و سایر اعضای اروپایی برجام برای عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران و مقابله با اثرات منفی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و نیز راهکارهای گسترش مناسبات دوجانبه و برخی مسائل امنیتی، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداخته و مواضع خود را تشریح کردند.

طرف فرانسوی در این دیدار گزارشی از مراحل نهایی ثبت و راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی (SPV) و برخی دشواری‌های پیش‌بینی نشده در این مسیر و تدابیر سه کشور اروپایی برای رفع این دشواری‌ها و استقرار و آغاز به کار هرچه سریعتر این کانال به هیأت ایرانی ارائه کرد.

نیکولاویه، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه و عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با مرور تحولات در سایر حوزه های اقتصادی و تجاری، اقداماتی را که برای به حداقل رساندن آثار تحریم‌های آمریکا در دست انجام است، مورد ارزیابی قرار دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.