صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ترزا می پس از دیدار با یونکر: پیشرفت‌هایی در روند بریگزیت حاصل شده است
ترزا می پس از دیدار با یونکر: پیشرفت‌هایی در روند بریگزیت حاصل شده است

ترزا می پس از دیدار با یونکر: پیشرفت‌هایی در روند بریگزیت حاصل شده است

نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد: پیشرفت‌های بیشتری در مذاکرات بریگزیت بعد از دیدار طولانی با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل حاصل شد.

ترزا می

به گزارش کسب و کار نیوز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما دیدار بسیار خوبی داشتیم و به پیشرفت‌های بیشتری دست یافتیم. اکنون جهت درستی در مذاکرات‌مان داریم.

وی ادامه داد: من امیدوارم که مسائل باقی‌مانده حل و کارها بلافاصله آغاز شوند. اکنون در نظر دارم که دیدارهای بیشتری با یونکر روز شنبه داشته باشم این دیدارها درباره این خواهد بود که چگونه می‌توانیم در این روند به نتیجه برسیم و این نتایج به گونه‌ای باشند که منافعی برای همه مردم به همراه داشته باشند.

قرار است نخست وزیر بریتانیا روز شنبه به بروکسل برگردد و نیز در یک نشست اضطراری پیش‌نویس توافق خروج را نهایی کند.

به نقل از اسپوتنیک، این نشست اضطراری پس از اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام شد زیرا وی گفت که اگر ترزا می یک پیش‌نویس توافق نهایی برای ارائه به اجلاس بربگزیت در روز یکشنبه را نداشته باشد، نسبت به مذاکرات با می بی‌میل است.

می اعلام کرد: اگرچه بسیاری از موضوعات در دیدار با یونکر مورد حل و فصل قرار گرفت اما موضوعات بیشتری نیاز به حل و فصل دارند که این موضوعات باید پیش از توافق کامل بریگزیت حل شوند.

همچنین وزیر دارایی بریتانیا اعلام کرد: خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق بریگزیت می‌تواند باعث هزینه ده‌ها میلیارد پوندی برای بریتانیا داشته باشد و بریگزیت را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: خروج نرم از اتحادیه اروپا می‌تواند ده‌ها میلیارد پوند برای اقتصاد ما هزینه به همراه داشته باشد. اگر توافق توسط پارلمان تصویب نشود، در این صورت با یک وضعیت بحرانی سیاسی مواجه می‌شویم. ممکن است در چنین وضعیتی دیگر بریگزیتی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.