صفحه اصلی / سرخط خبرها / تست صدای اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی
تست صدای اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی

تست صدای اگزوز خودروها در مراکز معاینه فنی

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأیید نهایی دستورالعمل تست صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی گفت: طرح پایلوت تست صدا توسط سازمان محیط زیست در تعداد مشخصی از مراکز معاینه فنی اجرا و نتایج آن اعلام می‌شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، از تأیید نهایی دستورالعمل تست صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی خبرداد، اظهارکرد: از آنجایی که تعیین حدود مجاز در حیطه وظایف سازمان حفاظت محیط‌ زیست است، طرح پایلوت تست صدا توسط سازمان در تعداد مشخصی از مراکز معاینه فنی اجرا و نتایج اعلام خواهد شد. در نهایت نیز طی جلسه مشترکی بین وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط‌ زیست و سازمان ملی استاندارد مهلت مشخصی برای تجهیز مراکز معاینه فنی و ورود حدود مجاز تراز صدا برای وسایل نقلیه مختلف در سامانه «سیمفا» (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) تعیین و به مراکز معاینه فنی کشور ابلاغ خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه ابهاماتی از سوی ستاد مرکزی معاینه فنی و وزارت کشور درباره اجرایی بودن دستور تست صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی اعلام شده است، تصریح کرد: تعدادی از مراکز به دلیل وسعت کم یا شرایط آب و هوایی خاص امکان اجرای این دستورالعمل را ندارند. این مراکز از سوی وزارت کشور معرفی می‌شوند و مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز برای این مراکز بند یا تبصره‌هایی به دستورالعمل تست صدا اضافه می‌شود.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه دستور العمل نحوه تست صدا در مراکز معاینه فنی بر اساس شرایط بومی کشور و امکانات مراکز معاینه فنی تهیه شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به حدود مجاز صوت در وسایل نقلیه باید در تعداد مشخصی از مراکز معاینه فنی و در بازه زمانی قابل قبولی از خودروهای متفاوت تست صدا گرفته شود و پس از بررسی و آنالیز داده‌ها حدود مجاز تراز صوت برای اگزوز وسایل نقلیه اعلام می‌شود.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان اجرای تست صدا در مرحله پایلوت در تمام مراکز معاینه فنی وجود دارد، گفت: انجام این تست نیازمند صرف زمان و به‌کارگیری فرد اپراتور جهت اجرا است و تا زمانی که دستورالعمل از سوی سازمان به صورت رسمی ابلاغ نشود نمی‌توان این انتظار را داشت که تمامی مراکز در این طرح مشارکت کنند اما قطعاً هر چه تعداد مراکز معاینه فنی بیشتر باشد شرایط متنوع‌تر خواهد بود و نمونه‌ها در بازه زمانی طولانی‌تری گردآوری می‌شوند در نتیجه جامعه آماری بزرگتر و عددی که استخراج می‌شود قابل اعتماد تر خواهد بود.

کریمی در پایان تاکید کرد: لازم است که پیش از اجرای طرح از راه‌های مختلفی مانند استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر ذهن شهروندان را با موضوع آلودگی صوتی و ضرورت اجرای تست صدا در مراکز معاینه فنی آشنا کرد. قطعاً این کار موجب همکاری بیشتر از سوی مردم و اجرای بهتر طرح خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سیاست دولت افزایش تخصیص ارز برای واردات خودرو است/ تعرفه‌ها مانع اقتصادی بودن خودروهای وارداتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.