صفحه اصلی / سرخط خبرها / هوای پنج کلانشهر کشور آلوده است
هوای پنج کلانشهر کشور آلوده است

هوای پنج کلانشهر کشور آلوده است

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: داده ها نشان می دهد امروز هوای چهار کلانشهر کشور در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و یک کلانشهر ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شینا انصاری افزود: هوای کلانشهرهای ارومیه با شاخص ۱۰۵، تهران ۱۲۰، اهواز ۱۲۷ و اصفهان با ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند و هوای کرج با شاخص ۱۵۶ برای تمام گروه ها ناسالم است.
وی اظهارداشت: روز گذشته هفت کلانشهر کرج با شاخص ۱۰۳ ، یزد ۱۰۳ ، ارومیه ۱۱۰ ، تهران ۱۱۱ ، اراک ۱۲۰ ، اهواز ۱۲۴و اصفهان با ۱۳۱ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشتند که امروز به پنج کلانشهر کاهش یافت.
انصاری ادامه داد: امروز اراک با شاخص ۹۴ در گروه شهرهای با هوای سالم و یزد با شاخص ۳۵ در گروه شهرهای با هوای پاک قرار گرفت ، این دو شهر روز گذشته هوای ناسالم داشتند.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای کلانشهرهای ساری، ایلام، یزد، بیرجند، شهرکرد، سنندج و اردبیل در شرایط پاک و هوای کلانشهرهای رشت، خرم آباد، کرمانشاه، مشهد، زاهدان، زنجان، کرمان، قم، شیراز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، اراک ، همدان و قزوین در شرایط سالم قرار دارد.
وی اظهار داشت: با سرد شدن هوا و بروز پدیده اینورژن در فصول پاییز و زمستان همواره شاهد افزایش آلاینده ها در کلانشهرهای کشور هستیم که توصیه می شود در این روزها از سفرهای غیر ضروری و خودروهای تک سرنشین اجتناب شود.
همچنین مسعود حقیقت مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی به ایرنا گفته بود با وجود حاکم بودن جوی آرام ر بیشتر نقاط کشور ، امروز نیز همچنان شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، قزوین، کرج، قم و اصفهان غبارآلود و انباشت آلایندگی خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.