صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر کرده است

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:

نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروز نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر کرده است، افزود: مردم با مشارکت گسترده خود در آخرین انتخابات شوراها نشان داده‌اند که نگرش‌شان به این نهاد اجتماعی تغییر کرده و توقع آنها نیز نسبت به شوراها بیشتر شده است.

محسن هاشمی رییس شورای شهر

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن هاشمی در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها که در محل خیابان بخارست تهران قرار گرفته است، گفت: باید هفته وحدت را گرامی بداریم؛ چرا که این روزها به عنوان روزهای همبستگی اقوام و مذاهب محسوب می‌شود. نزدیکی جدی بین مذاهب اسلامی و حتی فرقه‌های دیگر در دنیا باید برقرار شود.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها به عنوان نماد بزرگ مردم سالاری در کشور محسوب می‌شود و با حضور همه اعضای خود یعنی حدود ۲۰۰۰ نفر عضو، شورای عالی کشور تلاش می‌کند مدیریت شهری و روستایی بهتری را در کشور رقم بزند.

هاشمی تاکید کرد: باید قدر این تشکیلات در کشور را بدانیم و از ظرفیتی که دارد به درستی استفاده کنیم. همچنین خداوند این توان را به ما بدهد که در جهت اتحاد مذاهب و کاهش اختلافات جهان اسلام سعی و کوشش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امیدوارم ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها مبارک باشد و مکانی باشد که کارشناسان و اعضای این شورا اجازه پیدا کنند کار کارشناسی مطالعاتی را به موقع و دقیق انجام دهند، افزود: بی تردید با انجام کارهای مطالعاتی دقیق می‌توان در جهت رفع مشکلات شوراها و شهرها گام برداشت و موجب تقویت مدیریت شهری شد.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه از عمر شورای اسلامی شهر تهران گذشته است. در حقیقت در سال ۱۳۷۷ که اولین شورا تشکیل شد تا کنون که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران قرار داریم ظرفیت‌های بالقوه این شورا بالفعل رسید و می‌توانیم فعالیت‌های موثری را از این پس آغاز کنیم. بی تردید شوراها به عنوان نهادی که می‌تواند فاصله دولت و مردم را کاهش دهد باید به وظایف خود به درستی عمل کند و در این میان وظیفه ما نسبت به وظایف سایر شوراها سنگین‌تر است.

هاشمی با اشاره به اینکه نهاد شوراها می‌تواند به کمک دولت بیاید افزود: این نهاد می‌تواند با کمک دولت قدرت افزونی پیدا کند و با همکاری کلیه ذینفعان ساز و کار لازم را برای اجرای وظایف سنگین فراهم کند.

وی افزود: شهروندان با مشارکتی که در دوره پنجم انتخاب شوراها داشتند نشان دادند که امروز نگرش مردم به شوراها و وظایف آنها به شکل دیگری تغییر کرده و توقع آنها بیشتر شده است. لذا هر اقدامی در جهت نشاط و همراهی مردم باعث می‌شود به بالاترین میزان و شرایط برای خدمت به مردم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

توزیع یک میلیون و ۶۰۰ تن مواد غذایی با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا عسگریان صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.