صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دمشق: سیاست ما درباره احیای روابط عربی روشن است
دمشق: سیاست ما درباره احیای روابط عربی روشن است

دمشق: سیاست ما درباره احیای روابط عربی روشن است

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، دمشق سیاست روشنی دارد و روی میزی کار می‌کند.

ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به آنچه در برخی از محافل می‌گذرد، تصریح کرد، سیاست دمشق روشن است و تنها به آنچه روی میز قرار دارد عمل می‌کند.

در برخی از محافل گفته شده که برخی از کشورها تلاش می‌کنند روابط خود را با سوریه مجددا برقرار کنند و تلاش‌های زیر میزی در حال انجام است.

سایت شبکه المنار لبنان به نقل از وی گزارش داد، در ارتباط با روابط کشورهای عربی یا سفارت‌ها یا احیا و بازگشت، کسی نمی‌تواند اختیار سوریه را به دست بگیرد، همواره منافع ملی سوریه در گرو منافع کشورهای عربی قرار داشته زیرا دمشق معتقد است منافع کشورهای عربی حلقه نجات از بحران موجود در میان این کشورهاست.

در خصوص آنچه پیرامون بازگشت برخی سفارت‌خانه‌ها به سوریه و برقراری روابط مستقیم و غیر مستقیم مطرح است، سوسان گفت: سوریه از هرگونه همگرایی جدید با کشورهای عربی استقبال می‌کند به ویژه اینکه تحولات اثبات کرده آنچه در سوریه رخ داده، همان اتفاقاتی است که در کشورهایی که طرح “بهار عربی” را پشت سر گذاشته‌اند، رخ داده است، این اتفاقات ارتباطی به واقعیت عربی ندارد بلکه سناریویی است که فاش شده و همه باید از آن آگاه باشند، این سناریو همه عرب‌ها را وادار کرده برای حفظ موجودیت خود خواستار همگرایی جدید باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.