صفحه اصلی / استان ها / یزد / بیماری سلولیت نوعی خود ایمنی است
بیماری سلولیت نوعی خود ایمنی است

یک فوق تخصص روماتولوژی:

بیماری سلولیت نوعی خود ایمنی است

یک فوق تخصص روماتولوژی در مورد بروز سلولیت که نوعی بیماری روماتیسمی و البته شایع در بین بانوان است، اظهار کرد: سلولیت‌ها برخلاف باور برخی که آن را نوعی عفونت تفسیر می‌کنند، نوعی خود ایمنی در بدن است.

سلولیت

دکتر محمد باقر اولیاء در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برخی تفاسیر ناصحیح از مفاهیم و ظرفیت‌های پزشکی برای برخی از بیماری‌ها تداعی‌کننده آن بیماری مانند سلولیت نیست اما شامل حال فیزیوتراپیست‌ها نمی‌شود.

وی، سلولیت را نوعی التهاب پوست که معمولاً با درد و قرمزی برای فرد مبتلا همراه است، معرفی کرد و افزود: افکار عمومی بر این باورند که سلولیت یک پروسه عفونی است اما برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند، تنها در ۲۰ درصد موارد حداکثر یک عامل عفونی پیدا شده است لذا بیش از ۵۰ درصد سلولیت‌ها، غیرعفونی هستند و در واقع به نوعی با بیماری‌های خودایمنی و روماتیسمی ارتباط دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شیوع اغلب بیماری‌های روماتیسیمی در خانم‌ها، بیان کرد: با تکیه بر این عقیده، این احتمال وجود دارد که بیماری‌های سلولیت هم در خانم‌ها شایع‌تر باشد.

وی در مورد نوعی از سلولیت که به دنبال تراشیدن موهای جلوی ساق پا ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این نوع خاص با نفوذ میکروب‌های سطح پوست از طریق تیغ به لایه‌های عمقی‌تر پوست، پروسه التهاب و عفونت پوستی به وجود می‌آید که یک مورد خاص از این بیماری است.

اولیاء تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد سلولیت‌ها علت غیرعفونی دارند و وجه مشترک این نوع بیماری اشتراک و قرابت علت‌ها و زمینه‌های آن با بیماری‌های روماتیسمی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.