صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار در هاله‌ای از ابهام
احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار در هاله‌ای از ابهام

احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار در هاله‌ای از ابهام

بیمارستان 540 تخت‌خوابی چابهار علی‌رقم نیاز مبرم به وجودش و نبود محدودیت و تنگای مالی برای احداث بیش‌ از سه‌سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

بیمارستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز می‌گوید: در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تماس فراوانی از سوی مردم با دفاتر من در حوزه انتخابیه چابهار می‌شود و مرتب مردم درخواست تعیین تکلیف نهایی شروع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار بعد از گذشت ۳ سال از گرفتن مصوبه‌اش را دارند.

وی می‌افزاید: چابهار با ۳۰۰ هزارنفر جمعیت تنها یک بیمارستان ۱۸۶ تخت‌خوابی دارد که آن‌هم تنها مختص به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت چابهار نیست، ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزارنفر از جمعیت شهرستان‌های سرباز، کنارک، نیکشهر، قصرقند و حتی جاسک برای درمان به این بیمارستان چابهار می‌آیند‌.

نماینده مردم چابهار در مجلس ‌تصریح می‌کند: فشار مضاعف بر تنها بیمارستان چابهار و عدم خدمت‌رسانی مطلوب و حتی متعادل از یک طرف و بلاتکلیفی در شروع ساخت بیمارستان جدید ۵۴۰ چابهار مردم بندر راهبردی چابهار را کلافه و سردرگم کرده است‌.

وی با بیان اینکه فشار جمعیتی اشتباهات پزشکی را در بیمارستان متداول کرده و خدمات‌رسانی را در آن مختل کرده است، می‌گوید: وزیر بهداشت در سفر دی ماه ۹۴ خود به چابهار قول ساخت یک بیمارستان جدید و مجهز ۵۴۰ تخت‌خوابی در حد و قواره چابهار را داد اما با آنکه سه‌سال از آن زمان می‌گذرد، این بیمارستان علی رقم نبود محدودیت مالی و تعیین زمین احداث هنوز کلنگ‌زنی نشده است‌.

ایرانژاد ادامه می‌دهد: در آخرین خبرها پس از تعیین زمین در منطقه آزاد چابهار قرار بود این بیمارستان اردیبهشت ماه امسال کلنگ‌زنی شود اما بازهم به‌تاخیر افتاد؛ تاخیر مکرر در احداث این بیمارستان درحالی است هیچ محدودیت مالی برای ساخت بیمارستان مانند دیگر پروژه‌های عمرانی برای آن وجود ندارد، منابع مالی قرار است با فروش مرکز درمانی سینا در شهر چابهار که هم‌اکنون تغییر کاربردی به تجاری داده است، تامین شود.

وی گفت: اگر بیمارستان چابهار تاکنون درسال‌های ۹۵ و ۹۶ با توجه به نیاز مبرم شروع می‌شد، حالا با توجه به منابع مالی موجود از پیشرفت حداقل ۵۰ درصد برخوردار بود و مردم امیدی به تاسیس یک مرکز درمانی مجهز درخور بندر راهبردی چابهار داشتند‌.

نماینده مردم چابهار در مجلس‌ تاکید می‌کند: به‌تاخیر افتادن شروع عملیات اجرایی بیمارستان یک‌بار با بهانه جانمایی یک زمین مناسب و یک‌بار دیگر با بهانه تصویب نهایی با توجه به نیاز مبرم مردم چابهار و حوزه به ساخت بیمارستان جدید هیچ توجیهی ندارد و مردم را کلافه‌تر و سردرگم‌تر می‌‌کند‌.

بیمارستان‌های چابهار و ایرانشهر همزمان کلنگ‌زنی شوند

معین‌الدین سعیدی رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار می‌گوید: انتظار ما این است که در سفر اخیر وزیر بهداشت به بلوچستان در آذرماه، بیمارستان‌های چابهار و ایرانشهر باهم کلنگ‌زنی شوند.

وی می‌افزاید: تاخیر در پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حالی است که بخشی از منابع ساخت بیمارستان جدید از فروش بیمارستان سینا تامین خواهد شد و مدیریت شهری چابهار با تغییر کاربری مرکز مذکور به تجاری موافقت کرده است و این را باید سهم آورده مردم چابهار تلقی نمود که نیازی به منابع اولیه دولتی ندارد‌.

سعیدی خاطرنشان می‌کند: با توجه به قول اکید مقام عالی وزارت بهداشت مبنی برکلنگ زنی همزمان دو پروژه ایرانشهر و چابهار و نیز اختصاص زمین ۲۳ هکتاری توسط سازمان منطقه آزاد، مردم چابهار این انتظار بحق را دارند که کلنگ زنی بیمارستان چابهار نیز همزمان با کلنگزنی پروژه بیمارستان ایرانشهر اتفاق افتد تا شهر راهبردی و استراتژیک چابهار از یک بیمارستان مجهز محروم نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.