صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سهم ملی نبرده‌ایم
از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سهم ملی نبرده‌ایم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد:

از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سهم ملی نبرده‌ایم

‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: از ظرفیت های استان سهم ملی نبردیم، به دلیل این ضعیف بودن مشارکت بخش خصوصی، پایین ترین نرخ رشد اقتصادی کشور مربوط به این استان است.

سیستان وبلوچستان

‌غلامرضا مالکی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: نباید سیستان و بلوچستان را با توجه به پهناوری آن با دیگر استان ها مقایسه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در سال گذشته، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۴۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرد و بر اساس آن بعد از سال ها دولت مجبور شد به چاپ اوراق خزانه اسلامی رو آورد که نقدینگی استان در سال گذشته فقط حقوق کارکنان طرح بود.

وی افزود: ۸۸ درصد اسناد خزانه در سال ۹۶ جذب شد، امسال دو هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است که با وجود مشکلات کشور ۲۷۲ میلیارد تومان آن نقدی دریافت شده و ۶۰۰ میلیارد تومان هم اسناد خزانه بود.

مالکی با بیان این که باید ۳۰ درصد پروژه های استان به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: با وجود همه پیگیری‌های انجام شده حتی نتوانستیم کمتر از ۱۰ درصد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی استان در قسمت استانی دو هزار میلیارد تومان است که با اعتبارات ملی و جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان می رسد که ناکافی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی امکان تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود ندارد، بنابراین این طرح ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت تنها زیرساخت ها را برای ایجاد اشتغال فراهم می کند، بنابراین باید از طرفیت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال بهره گیریم‌.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: از توان بخش خصوصی داخلی برای ایجاد سرمایه گذاری در این استان باید استفاده کنیم‌.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت ها و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی در سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم.

مالکی اظهار کرد: اگر مشارکت بخش خصوصی را در طرح ها داشته باشیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.