صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حضور ۷۱ کشور در جشنواره ملی حرکت/آیین‌نامه جدید انجمن‌های علمی ابلاغ شد
حضور ۷۱ کشور در جشنواره ملی حرکت/آیین‌نامه جدید انجمن‌های علمی ابلاغ شد

معاون فرهنگی وزیر علوم خبر داد

حضور ۷۱ کشور در جشنواره ملی حرکت/آیین‌نامه جدید انجمن‌های علمی ابلاغ شد

معاون فرهنگی وزیر علوم از حضور ۸۰ دانشجو از ۷۱ کشور جهان در یازدهمین جشنواره ملی حرکت امسال خبر داد و گفت: این جشنواره چهارم تا هفتم آذرماه امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

غلامرضا غفاری

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری که به مناسبت تشریح جزئیات یازدهمین جشنواره ملی حرکت امروز در وزارت علوم برگزار شد،‌ افزود: این جشنواره چهارم تا هفتم آذر ماه امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش‌های مختلف علمی و دانشجویی دستاوردها و فعالیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند. در واقع جشنواره ملی حرکت یکی از رویدادهای مهم و بزرگ عرصه فرهنگی به شمار می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که در قالب ۴۰ اتحادیه علمی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند که البته عمده این انجمن‌ها تحت پوشش اتحادیه‌ها نیستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دوره جدید، انجمن‌های علمی بین رشته‌ای نیز در دانشگاه‌ها شکل گرفته که مورد توجه دانشجویان قرار دارد و دانشجویان فعالیت‌های مفید و موثری در قالب این انجمن‌ها انجام می‌دهند.

غفاری همچنین به مهم‌ترین ویژگی و تمایز یازدهمین جشنواره ملی حرکت اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره دارای یک بخش مهمی با عنوان “بخش بین‌المللی” است که در این بخش از انجمن‌ها و دانشجویان خارجی برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آمده و آن‌ها دستاوردهای خود را در این جشنواره در معرض دید قرار می‌دهند. در واقع این شرکت کنندگان در کنار شرکت کنندگان داخلی با یکدیگر به نمایش فعالیت‌های علمی دانشجویی خود خواهند پرداخت.

به گفته وی، حدود ۲۱ هزار نفر از دانشجویان در جشنواره ملی حرکت امسال شرکت کردند و میزان حضور شرکت‌کنندگان بخش خارجی نیز با توجه به شرایط خاص کشور قابل توجه بود، به طوری که از ۱۰۷ کشور دنیا برای حضور در این جشنواره درخواست دادند.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰ نفر از ۷۱ کشور دنیا در یازدهمین جشنواره ملی حرکت حضور خواهند داشت، به گونه‌ای که این افراد در ۵۰ رشته و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، اما به طور کلی ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان خارجی در دوره تحصیلات تکمیلی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شرکت کنندگان خارجی در یازدهمین جشنواره ملی حرکت از کشور آلمان هستند، اما به طور کلی از تمامی قاره‌ها در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی همچنین پیوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی حرکت عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و غیره دستاوردهای مختلفی دارند و انجمن‌های علمی دانشجویان دستاوردهای قابل توجهی در این عرصه کسب کرده‌اند. برگزاری چنین جشنواره‌هایی پیوند بین دانشجویان و صنعت را فراهم می‌کند تا ایده‌های آن‌ها را در بخش صنعت به محصول تبدیل کنند. به گونه‌ای که حضور بخش‌های مختلف صنعتی و خصوصی از جمله دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در این جشنواره پررنگ است و استقبال خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

غفاری خاطرنشان کرد: یازدهمین جشنواره ملی حرکت در بخش‌های مختلف رقابتی، نمایشگاهی، بین‌المللی، ارتباط بازار و جامعه، برگزار خواهد شد و جوایز مختلفی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه این افراد بسترهای لازم برای حلقه وصل با صنعت را با بیرون از دانشگاه فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به بازنگری آیین‌نامه انجمن‌های علمی دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: یکی از بندهای این بازنگری مربوط به شیوه‌نامه‌ای است که به برگزاری جشنواره‌ها معطوف می‌شود، چرا که هر ساله جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و با این ارزیابی یک نوع آسیب‌شناسی از این جشنواره‌ها به عمل می‌آید و این شیوه‌نامه‌ها می‌تواند مبنای برگزاری جشنواره‌ها شود.

غلامی در پایان اظهارکرد: به طور کلی در خصوص آیین‌نامه انجمن‌های علمی تجدید نظری انجام شده و این تجدید نظر بر روند تشکیل انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها معطوف بوده است، ‌ضمن اینکه اتحادیه‌هایی که بالاتر این انجمن‌ها قرار می‌گیرند، ارتباط آن‌ها با بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تسهیل شود، به گونه‌ای که در حال حاضر فعالیت‌های انجمن‌ها بر اساس آیین‌نامه جدیدی است که مهر ماه امسال به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

این تجدید نظر بر روند تشکیل انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه ها معطوف بوده

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.