صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جشنواره مقاومت پژواک صدای سینمای مستقل است
جشنواره مقاومت پژواک صدای سینمای مستقل است

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت:

جشنواره مقاومت پژواک صدای سینمای مستقل است

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، گفت: این جشنواره پژواک صدای مستقل سینماست و فرصتی است برای بسیاری از سینماگرانی که به دلیل نگاه متفاوت و مستقل و بینش معارض با حاکمیت نظام سلطه محدود شده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد خزاعی در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و مراسم رونمایی از پوستر نکوداشت این رویداد هنری، با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به مثابه بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع سینماگران انقلاب و فیلمسازان انقلابی۵ تا ۹ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در ادامه در استان های اصفهان- زنجان- همدان و سپس در قالب هفته سینمای مقاومت در چند کشور دیگر برگزار می شود.
وی افزود: بیش از ۲۰۰ فیلمساز از سینماگران داخلی و خارجی در مسیر جشنواره مقاومت از پنج قاره و ۲۳ کشورو تمامی استان های کشور هفته آینده به تهران می آیند.
این تهیه کننده سینما با مروری بر روند فعالیت‌های جشنواره، اظهار داشت: در مجموع ۱۶۴ اثر از فیلمسازان داخلی و ۲۴ فیلم از فیلمسازان خارجی در این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند.
وی ادامه داد: ۵۷ نفر از چهره‌های مطرح و شناخته شده سینِما کار داوری در بخش های مختلف جشنواره را بر عهده دارند.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از شکل‌گیری کمپین حمایت سینماگران داخلی و خارجی از مردم یمن بویژه زنان و کودکان یمنی که بیش از چهار سال است که زیر بمباران حکام سعود و متحدانش قرار دارند در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد.
خزاعی تصریح کرد: دنبال تربیت فیلمسازان انقلابی هستیم فیلمسازانی که در راستای اهداف متعالی و کلان نظام اسلامی برای تحکیم و تقویت مناسبات سالم اجتماعی بی پروا اقدام به مستندسازی علیه فساد مالی، آقازادگی، رانت خوری، اجحاف و روابط فاسد در مناسبات اداری و مالی کشور می کنند.
وی با بیان اینکه کارکرد جهانی مقاومت را نباید دیده گرفت و همین که بسیاری از هنرمندان جهان در این رویداد حضور پیدا کرده و درباره آن صحبت می کنند یعنی ما یک نهضت جهانی هستیم، ادامه داد: همانطور که طی این سال ها شاهد بودیم. این جشنواره کم کم در حال تبدیل شدن به محفلی برای صداهای شنیده نشده در دنیا است.
این تهیه کننده سینما گفت: ماحصل سانسور و سیاست های جشنواره های دنیا این است که بسیاری از صداها شنیده نشود اما در رویداد مقاومت، انبوهی از فیلمسازان مستقل و آزاده داریم که اگرچه ممکن است قرابت دینی با ما نداشته باشند اما سر مفاهیم انسانی با ما قرابت معنوی و یا آرمانی دارند اینجا محلی برای شنیدن صحبت های شان است.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، گفت: جشنواره به جایگاهی قابل اعتنا رسیده است این جایگاه تا جایی‌ست که حتی، فیلمسازان گمنام هم برای این رویداد اثر ارسال می کنند. فیلم «تنها خاشقچی نیست» و «داعش: شروع» نمونه آن است.
خزاعی افزود: آنچه در این رویداد مشهود است اینکه جشنواره فیلم مقاومت صرفا مفهوم جنگ یا ضدجنگ را بردوش ندارد و رسالتش فقط نمایش خمپاره و توپ نیست بلکه یک مفهوم حقوق بشری را در خود جای داده است
به گفته وی تربیت سفیران هنری خارجی و فعالیت شان در کشورهای خود از دیگر ماموریت های منحصر بفرد جشنواره فیلم مقاومت است. به برکت انقلاب اسلامی، نهضت ملی مقاومت قبل از هر کشور دیگری در ایران شکل گرفته و تقویت شده است و همین می تواند الگوی صادراتی برای دیگر کشورها باشد.
خزاعی ادامه داد: بخش آموزش جشنواره مقاومت به منظور تربیت و حمایت از استعدادهای جوان فیلمسازی در سطح منطقه و در برخی کشورهای هدف از طریق «مدرسه سینمایی روایت» اقدام به آموزش یک هفته ای تعدادی از نیروهای علاقمند به سینما و فیلمسازی ( منتخب جوانان سینماگر از کشورهای منطقه و جهان اسلام) می کند.
به گفته وی ده ها چهره و مرجع انقلابی در کشورهای اسلامی داریم که ناشناخته هستند. جریان هنری و سینمایی هیچگاه با آن ها مواجه نمی شوند.. جشنواره مقاومت متناظر به استراتژی که دارد سراغ الگوها و اسطوره های انقلابی خودش رفته است. رهبران انقلاب ها و جنبش های مردمی و اسلامی زیادی داریم که به کار فرهنگی و رسانه ای بیش تر نیاز دارند.
خزاعی با بیان اینکه تمایز جشنواره فیلم مقاومت با سایر جشنواره ها در بحث گفتمان سازی و جریان سازی در این حوزه است، اضافه کرد: پیش بینی کلاس های انتقال تجربه، اسلام هراسی، گفتمان فرهنگی انقلاب، نشست های تحلیلی با سینماگران بین الملل و … مجموعا در این بخش ظرفیت مناسبی را فراهم می آورد.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، خاطرنشان کرد: حضور چهره‌های چون حسن عباسی، مجید شاه حسینی، سعید مستغاثی، احمد رضا درویش، مسعود ده نمکی، علی نصیریان، و کارشناسان بخش گفتمان فرهنگی فرصت و فضای گفتگوی خوبی را برای پرسشگری و مطالبه گری در زمینه نیازهای اساسی و جدی سینمای مقاومت ایجاد می کند.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.