صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / انتخاب کتاب سال در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد:

انتخاب کتاب سال در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال را همزمان با روز آیین گشایش نمایشگاه در دوم آذرماه، ساعت 17:30 در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی خواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، افشین تحفه‌گر که صبح امروز در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: امیدواریم که نمایشگاه امسال که با هفته وحدت، مقارن شده است، بتواند فرصتی را برای سلیقه‌ها و حضور در نمایشگاه و استفاده از فضای نمایشگاه  را فراهم کند.

وی ادامه داد: معمولا  باتوجه به این‌که استان خراسان رضوی بعد از تهران دومین استان است که بیشترین آثار منتشر شده در کشور را دارد و تقریبا همه ساله با حدود ۴۰۰۰ عنوان کتاب رتبه دوم را دارد، می‌طلبد که بحث کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از قوام  بیشتری در آن برخوردار باشد؛ لذا همکاران من در دوره‌های پیشین، انتخاب کتاب سال امسال را در دستور کار خودشان قرار دادند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این دوره از انتخاب کتاب سال ۲۸۳۱ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده که از این ۲۸۳۱عنوان، در دوره اول ۸۰۹ عنوان در حوزه‌های دین و ادبیات، شعر و داستان و کلیات، کلیات علوم اجتماعی، علوم تربیتی، هنر، کودک و نوجوان، تاریخ و جغرافیا، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت انتخاب شده‌اند. از بین این‌ها ۸۴۰ کتاب به مرحله بعدی داوری راه پیدا کردند که کتاب‌ها توسط ارزیابان ارزیابی شدند و ۱۷۴ کتاب به دور بعدی راه پیدا کردند و از بین ۱۷۴ کتاب در مرحله بعدی داوری، تعداد ۶ عنوان کتاب به عنوان کتاب‌های برگزیده انتخاب شد که سه عنوان آن برگزیده و سه عنوان هم قابل تقدیر بودند.

تحفه‌گر بیان کرد: امسال با توجه به استقبالی که سال گذشته در حوزه بن کتاب داشتیم، تصمیم بر این شد که ۲۰ درصد به مبلغ بن کتاب اضافه شود و ان‌شاءالله شهروندان بتوانند از درصد بالاتری استفاده کنند. بن‌های کتاب با ۲۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد و ۲۰ درصد هم ناشرین در نمایشگاه تخفیف خواهند داد و در نتیبجه عموم مردم و بازدیدکنندگان می‌توانند از ۴۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

وی گفت: طی بررسی‌‌هایی که در سال‌های گذشته داشتیم، متوجه شدیم که در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات کمی دچار نقص بودیم که سعی کردیم امسال، یک مقداری زودتر این کار را انجام دهیم؛ البته در هفته گذشته با توجه به مناسک دهه آخر صفر امکان تبلیغات درباره نمایشگاه نبود و ما بلافاصله بعد از ایام  کار را شروع کردیم و از اول هفته هم تبلیغات به صورت گسترده در سطح شهر آغاز شده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در ۱۰ سالنی که ما داریم، سالن فردوسی به کتاب‌های عمومی، سالن عطار به کتاب‌های دانشگاهی، آموزشی، زبان، هنر و بخش بین‌الملل، سالن بهار به بخش دیجیتال، سالن ابوسعید، دوستداران کتاب و رسانه‌ها و مطبوعات، سالن مولوی، کودک و نوجوان، سالن c به کودک و نوجوان اختصاص داده شده است. همچنین سالن B2 بخش مربوط به بانک شهر هست که بن کتاب را توزیع می‌کند و سرای اهل قلم هم در بخش هشت ضلعی، برنامه‌های مرتبط با آن حوزه را برگزار می‌کند.

در ادامه این نشست مسئول فناوری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی، سید اسماعیل هاشمی اظهار کرد: پنجمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که در خراسان رضوی قرار است برگزار شود، در سالن بهار است. فضایی بالغ بر ۶۰۰ متر مربع و  بیش از ۳۰ غرفه است که در این زمینه فعالیت می‌کنند و ثبت‌نام کرده‌اند. این غرفه‌ها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. بحث فعالان فضای مجازی، فعالان تولید محتوا، رسانه‌های برتر و نشر دیجیتال هم در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: ما هر شب در نمایشگاه یک همایش خاص تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و امنیت وب و خانواده و فضای وب برگزار می‌کنیم  و به طور میانگین هر شب دو تولید جدید در عرصه فضای وب رونمایی می‌کنیم و در خدمت عموم مردم هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.