صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند به خط سیر راه‎آهن سراسری کشور اضافه شد
۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند به خط سیر راه‎آهن سراسری کشور اضافه شد
۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند به خط سیر راه آهن سراسری کشور اضافه شد

۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند به خط سیر راه‎آهن سراسری کشور اضافه شد

آیین افتتاح نخستین فاز اجرایی طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی برگزار و تعداد 200 دستگاه واگن لبه بلند با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به خط سیر راه‎آهن سراسری کشور اضافه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, ساسان کاظمی‎نژاد، مدیر بهینه‎سازی انرژی در بخش حمل‌ونقل این شرکت با اشاره به این‎که تعداد ۵۲۵ دستگاه واگن باری مورد تصویب هیئت مدیره بهینه‎سازی مصرف سوخت است و طرح‎های دیگری در این خصوص تحت بررسی و کارشناسی قرار دارد، افزود: به‌زودی عملیات اجرایی چند قرارداد در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور آغاز خواهد شد.
وی در ادامه اهداف، مأموریت و چشم‎انداز شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت را تشریح و ماده ۱۲ قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖ‎ﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر را فرصت مناسبی برای به‌کارگیری بخش خصوصی در سرمایه‎گذاری و عرضه توانمندی‎ها و تخصص در جنبه‎های مختلف حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد.
کاظمی‎نژاد اظهار کرد: امید می‌رود با تلاش مستمر نیروهای کارشناسی در راه‎آهن و شرکت بهینه‎سازی، ضمن تداوم این روند، شاهد رونق هرچه بیشتر در زمینه صنعت ریلی و صرفه‎جویی در مصرف سوخت و ایجاد اشتغال‌زایی در این صنعت باشیم.
در ادامه محمد پورفخری، مدیرکل راه‎آهن هرمزگان، به آثار بهره‎برداری و جایگزینی حمل بار از جاده به ریل اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های کاهش تصادفات، کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، کاهش هزینه حمل بار، کاهش آلاینده‎های ناشی از حمل بار در جاده‎ها و انتقال بار از جاده به ریل است.
در ادامه سعید رسولی، عضو هیئت مدیره راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاریخچه ماده ۱۲ قانون رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻗﺎﺑﺖ‎ﭘﺬﯾﺮ و ارﺗﻘﺎی ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر از آن به‎عنوان فرصتی طلایی برای سرمایه‎گذاری و به‌کارگیری بخش خصوصی در ارتقای توان بخش حمل‌ونقل ریلی یاد کرد.
همچنین نورالله بیرانوند، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ذکر این نکته که ارتقا و توسعه کیفیت فعالیت‎های حمل‌ونقل ریلی از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‎رود، اظهار کرد: عوامل توسعه پایدار در بخش اقتصاد حمل‌ونقل ریلی به عوامل سوخت و انرژی، ایمنی و محیط زیست تقسیم‌بندی می‎شود.
وی مصرف سوخت در بخش ریلی را یک هفتم جاده‎ای عنوان کرد و به تشریح سازوکار به‌کارگیری ۴۰۰۰ واگن باری و ۱۲۰ لکوموتیو و بازسازی ۳۶۰ واگن مسافربری در قالب ماده ۱۲  در آینده  و چالش‎های حمل‌ونقل ریلی پرداخت.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.