صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / حل مشکلات ثبت شناسه‌ای سمن‌های جوانان
حل مشکلات ثبت شناسه‌ای سمن‌های جوانان

حل مشکلات ثبت شناسه‌ای سمن‌های جوانان

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: مشکلات سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در خصوص
ثبت شناسه و نحوه اعتبارنامه، حل شده است و در صورتی که سازمان مردم نهاد فعالی به وزارت کشور معرفی شود ،ثبت شناسه انجام خواهد شد.

کمال اکبری

کمال اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رفع مشکلات ثبت شناسه‌ و اعتبارنامه‌ سازمان‌های مردم نهاد جوانان اظهار کرد: حدود یک ماه پیش توافق‌نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان امضاء و پیرو این توافق‌نامه با هماهنگی این وزارتخانه دستورالعمل اجرایی آماده شد و در خصوص نحوه همکاری نیز به توافق رسیدیم که در هفته جاری به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این توافق‌نامه قرار است وزارت ورزش و جوانان سازمان‌های مردم نهاد فعال را به وزارت کشور معرفی کند و این وزارتخانه نیز آنها را به ثبت شرکت‌ها معرفی کند تا آنها به عنوان یک سازمان مردم نهاد رسمی از وزارت کشور مجوز دریافت کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی در ادامه افزود: قرار است وزارت ورزش و جوانان تمام تشریفات اداری در خصوص این موضوع را خودش انجام دهد و وزارت کشور نیز مجوز صادر کند. این طرح اجرایی شده اما هنوز سازمان مردم نهادی به وزارت کشور معرفی نشده که در صورت معرفی به دلیل اینکه زمینه کار آماد است ،ثبت سمن انجام خواهد شد.

 پیش‌نویس لایحه سازمان‌های مردم نهاد در انتظار بررسی در صحن دولت

اکبری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آخرین وضعیت پیش‌نویس لایحه سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفـت: پیش نویس لایحه سازمان‌های مردم نهاد در معاونت حقوقی ریاست جمهوری نهایی و به کمیسیون سیاسی در دولت نیز ارائه شده است. همچنین نظرات دستگاه‌های مختلف در این زمینه اخذ  و بایستی در نوبت بررسی نهایی به صحن دولت برود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.