چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / افزایش پروازهای ورودی به مشهد در دستور کار میراث فرهنگی
افزایش پروازهای ورودی به مشهد در دستور کار میراث فرهنگی

مشاور مدیر کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد:

افزایش پروازهای ورودی به مشهد در دستور کار میراث فرهنگی

مشاور مدیر کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی گفت: ما همواره به دنبال ایجاد پروازهای مستقیم جدید هستیم و افزایش پروازهای ورودی به مشهد را در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار داده‌ایم.

پرواز

به گزارش کسب و کار نیوز، فرید جواهرزاده در نشست دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در خانه صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: مباحث امروز اقتصادی حال حاضر مانند آسمان ابری است که بر همگان می‌بارد و حوزه گردشگری نیز متاثر از آن است.

وی ادامه داد: ما در حوزه گردشگری موارد و مشکلات اقتصادی روز را نه تنها یک تهدید بلکه یک فرصت می‌دانیم و برای این فرصت باید همواره به دنبال برنامه‌ریزی باشیم.

مشاور مدیر کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی با بیان این که ما در حوزه گردشگری با دوگونه گردشگر مواجه هستیم، عنوان کرد: نوع اول گردشگران ورودی و نوع دوم به صورت داخلی است.

جواهرزاده عنوان کرد: گردشگران ورودی ما آن دسته از افرادی هستند که از کشورهای منطقه عموما به شهر مشهد و استان ما سفر می‌کنند و هدف آن‌ها نیز زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است و عمده گردشگران این حوزه شامل اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان می‌شوند.

وی بیان کرد: در کنار آن در طی چند ماه گذشته به دلیل نوسانات اخیر ارزی شاهد حضور پر رنگ گردشگران عراقی بودیم تا جایی که حرکت‌های صهیونیستی و صعودی را در برنامه‌هایی نظیر گاردین شاهد بودیم تا بتوانند مانع حضور این افراد در مشهد شوند.

مشاور مدیر کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما در کنار این موارد نیز شاهد حضور گردشگران داخلی نیز هستیم که از رشد خوبی نیز برخوردار بوده است.

جواهر زاده تاکید کرد: ما همواره به دنبال ایجاد پروازهای مستقیم جدید هستیم، افزایش پروازهای ورودی به مشهد را در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرارداده‌ایم.

وی بیان کرد: در کنار این موارد نیز شاهد آسیب‌هایی بودیم که باید به آن بیشتر بپردازیم و یکی از خلاهایی که در مشکلات گردشگری باید به آن بپردازیم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

مشاور مدیر کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه کمبود اقدامات تبلیغی در حوزه گردشگری در مقابل تبلیغات مسمومی که در خارج از کشور برای کشور ما رخ می‌دهد، ناچیز است، تاکید کرد: حضور ما باید همواره در مسائل مرتبط با گردشگری پررنگ تر از گذشته باشد.

جواهرزاده در خصوص واگذاری نفایس ملی، اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی حق واگذاری نفایس ملی را نداریم و این امر مشکل قانونی دارد.

وی اضافه کرد: نفایس ملی مانند تخت جمشید و آرامگاه فردوسی امکان واگذاری ندارند، اما تشکیل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی با هدف تقویت بهره‌برداری بخش خصوصی از بناهای تاریخی کشور تشکیل شده که این اجازه را می‌دهد که پس از مرمت و تغییر کاربری اصولی برخی از بناهای تاریخی در چارچوب مقررات به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.