صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / چشم و هم چشمی ناسا با روسکاسموس!
چشم و هم چشمی ناسا با روسکاسموس!

ناسا می‌خواهد توریست به فضا بفرستد

چشم و هم چشمی ناسا با روسکاسموس!

ناسا برای اینکه از روسیه عقب نماند، در نظر دارد سفرهای فضایی را به گردشگران فضایی بفروشد، البته فعلا فقط در حد یک پیشنهاد است، اما بخشی از تلاش این سازمان برای خصوصی‌سازی فضایی است.

جیم برایدستاین

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از انگجت، افزایش تلاش‌ها برای خصوصی‌سازی فضایی در عصر مدیریت “جیم برایدنستاین” بر آژانس فضایی آمریکا (ناسا) به وضوح دید می‌شود.

واشنگتن پست اشاره کرد که این آژانس ارائه صندلی‌های سفینه‌های فضایی به گردشگران خصوصی را برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی در دستور کار قرار داده است تا از روسیه عقب نماند.

این ایده فعلا فقط یک پیشنهاد است و باید شورای مشورتی ناسا آن را تصویب کند، اما در حال حاضر حمایت کمیته فرعی شورا را دارد.

این ایده به عنوان بخشی از مجموعه گسترده‌ای از پیشنهادات است که می‌تواند دسترسی شرکت‌های خصوصی را در عملیات‌های ناسا گسترش دهد.

این دسترسی‌ها شامل اجازه دادن به فضانوردان برای فعالیت‌های تجاری شخصی در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS)، باز کردن درب ایستگاه فضایی به روی گردشگران و حتی اجازه به شرکت‌های خصوصی برای نامگذاری فضاپیماها می‌شود.

ناسا احتمالا این کار را برای رقابت با سازمان فضایی روسیه و شرکت‌های خصوصی نظیر “بلو اوریجین” و “ویرجین گلکتیک” انجام می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.