صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لیندسی گراهام: محمد بن سلمان “قدرت ویرانگر” در خاورمیانه است
لیندسی گراهام: محمد بن سلمان “قدرت ویرانگر” در خاورمیانه است

لیندسی گراهام: محمد بن سلمان “قدرت ویرانگر” در خاورمیانه است

سناتور جمهوری خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی به شدت ولیعهد عربستان را بابت نقش احتمالی‌اش در قتل روزنامه نگار مخالف سعودی مورد انتقاد قرار داد و وی را فردی متناقض‌گو و دیوانه خواند و گفت که از همکاری آتی با وی اجتناب می‌کند.

لیندسی گراهام

به گزارش کسب و کار نیوز، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در جریان مصاحبه خود با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: حقیقت این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نمی‌داند باور کردن اینکه او در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی نقش نداشته، برای من سخت است. اطلاعاتی درباره این پرونده به من داده نشده است اما نتایج و جمع بندی‌ها نشان می‌دهند که دست داشتن بن سلمان در قتل این روزنامه نگار باید برای همه مشخص شود.

وی ادامه داد: درصورتیکه بن سلمان بخواهد بر عربستان حکمرانی کند و وجهه این کشور را نشان دهد، فکر می‌کنم که ریاض در عرصه جهانی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. آنها یک متحد بسیار مهم هستند اما زمانیکه این ولیعهد روی کار بیاید، فردی دیوانه، متناقض‌گو و غیرمنطقی است و من می‌دانم که ضررهای زیادی را بر روابط آمریکا و عربستان وارد کرده و به شخصه تمایلی به همکاری مجدد با او ندارم.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که علیه ۱۷ تن از عوامل دخیل در قتل خاشقجی تحریم اعمال می‌کند.

سناتور گراهام در ادامه مصاحبه خود گفت، اجازه نمی‌دهد که افرادی که مسؤول این قتل هستند از زیر مسؤولیت شانه خالی کنند و تاکید کرد: من هر کاری می‌کنم تا آنچه را دروغ می‌دانم آشکار کنم. من قصد دارم تا ولیعهد عربستان را که قدرت ویرانگر در خاورمیانه به شمار می‌رود، مسؤول بدانم. اخیرا نسبت به ولیعهد عربستان به عنوان یک نیروی اصلاح‌گر در منطقه امیدوار شده بودم اما اینچنین نشد.

وی با انتقاد از سیاست‌های ویرانگرانه بن سلمان به اعمال محاصره علیه قطر، آغاز جنگ ویرانگرانه علیه یمن و حبس خانگی سعد حریری، نخست وزیر لبنان به عنوان نمونه‌هایی از این سیاست‌ها اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ارتباطی میان ولیعهد عربستان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جارد کوشنر، دامادش وجود دارد، گفت:‌ من پاسخ این سوال را به خود رئیس جمهوری واگذار می‌کنم. این چیزی نیست که ما از یک متحد انتظارش را داشته باشیم. آنچه در ترکیه برای خاشقجی اتفاق افتاد نقض هرگونه هنجار جامعه مدنی است و قابل پذیرش نیست.

سناتور گراهام همچنین گفت که دیگر نباید اجازه بازگشت خالد بن سلمان، برادر بن سلمان و سفیر عربستان در آمریکا را به واشنگتن داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.