صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / دبیران جشنواره شعر فجر منصوب شدند
دبیران جشنواره شعر فجر منصوب شدند

دبیران جشنواره شعر فجر منصوب شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه، دبیر علمی و دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را به عنوان مهم‌ترین رویداد ملی شعر منصوب کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکم سید عباس صالحی، «بهمن ساکی» به عنوان دبیر علمی و «مهدی قزلی» به عنوان دبیر اجرایی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب شدند.

**سوابق دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر
«بهمن ساکی» متولد ۱۳۴۸ اهواز، اکنون در حال ارائه پایان‌نامه دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران است، این شاعر تحصیلات دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اهواز و دوره کارشناسی را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه شیراز به پایان برده است.
از آثار این شاعر می توان به مجموعه‌هایی چون با پریان گریخته از شیشه‌های عطر، شهری در آسمان، تا انتهای خستگی ماه، آهوان پیر، از حنجره‌ کارون، یک آفتاب اینطرف‌ها و نیز پژوهش‌های ادبی مانند جریان‌شناسی شعر معاصر ایران، همانندی‌های غزل دهه‌ هفتاد با مولفه‌های جریان شعر آزاد، نگاهی به «جریان شعر دهه‌ هفتاد» در شعر معاصر فارسی، بررسی عناصر و مضامین دینی و میهنی در اشعار کتاب‌های درسی، مبانی تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآن و سنت در شعر فارسی، تکرار و برجسته‌سازی در شعر دکتر طاهره صفارزاده، خاستگاه و ریشه‌های نظری «طنین» در شعر دکتر طاهر صفارزاده، و چهره‌ شاعران عرب در آینه‌ شعر فارسی اشاره کرد.
عضویت در هیات علمی نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و هیات داوران دهمین دوره این جشنواره، همچنین دبیری رویدادهای ادبی چون نخستین جایزه‌ سراسری دانشجویی، اولین جشنواره سراسری شعر دوستی، جشنواره‌ سراسری غزل‌سروده‌های رضوی، جشنواره شعر دفاع مقدس خوزستان و نیز عضویت در هیات داوران جشنواره‌ شعر ولایی و کنگره ملی شعر خلیج فارس از دیگر سوابق علمی و اجرایی بهمن ساکی در عرصه ادبیات به شمار می رود.
وزیر ارشاد همچنین در حکم دیگری، «مهدی قزلی» مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی را به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌‌‌‌‌المللی شعر فجر منصوب کرد.
فراهنگ **۱۰۸۵** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.