صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / تزریق پنج میلیون کتاب به کتابخانه‌های مدارس طی پنج سال
تزریق پنج میلیون کتاب به کتابخانه‌های مدارس طی پنج سال

تزریق پنج میلیون کتاب به کتابخانه‌های مدارس طی پنج سال

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تزریق پنج میلیون کتاب به کتابخانه های مدارس کشور طی سال‌های 91 تا 96 خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز،علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان کتابخوان برتر کشور در دومین دوره جشنواره دانایی و توانایی، افزود: در سال ۱۳۹۱ به ازای هر دانش آموز یک کتاب در کتابخانه‌های مدارس وجود داشت اما در سال ۹۶ این رقم به ۹٫۵ کتاب رسید.
وی برگزاری ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب مدارس را از دیگر اقدامات معاونت پرورشی آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهارداشت: چشم‌انداز ما « هر مدرسه در هفته کتاب یک نمایشگاه» است که برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم.
کاظمی تقدیر از مولفان دانش آموز را از دیگر اقدامات انگیزه‌بخش در امر توسعه کتابخوانی محصلان برشمرد و گفت: معتقدیم فاصله زیادی با وضعیت مورد انتظار داریم که مهمترین عامل آن کمبودهای ما در حوزه کتابخانه‌های مدارس است.
وی افزود: یکی از مشکلات مدارس ما به روز نبودن کتاب هاست، همه کتاب‌های کتابخانه‌های مدارس ما پاسخگوی نیازهای روز دانش آموز نیست و به یک بازبینی کامل نیاز دارد.
کاظمی گفت: از سوی دیگر امروز کتاب به آسانی در دسترس همه ما و در همه جا قرار ندارد، امروز دغدغه تمام مربیان محتوای کتب آموزشی است و متاسفانه دانش آموزان از بسیاری از لازمه های بالندگی در حوزه کتاب محرومند.
وی افزود: از سوی دیگر انحراف در خود نظام تعلیم و تربیت با وجود کنکور سبب شده تا دانش آموزان تمام روز خود را با استرس بر این دغدغه‌ها متمرکز کرده و از کتابخوانی در حوزه های دیگر غافل شوند.
کاظمی گفت: در حوزه پشتیبانی هم هیچ سرانه ای برای پرورشی نداریم، دست مدارس ما خالی است و نیاز به کمک والدین و دانش آموزان و خیرین داریم، یکی از مواردی که می تواند مدرسه را به کانون تعلیم و تربیت تبدیل کند کتابخانه مدارس است که برای تجهیز آنها به کتاب های روز به کمک خود دانش آموزان، والدین و خیران نیازاست.
دومین جشنواره دانایی و توانایی از روز گذشته ۲۷ آبان با محوریت شعار بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «حال خوش خواندن» در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد.
این جشنواره با حضور ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس کشور برگزار شد که و ۳۰۰ دانش آموز برگزیده امروز در آئینی در تالار قلم کتابخانه ملی تجلیل شدند.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.