صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / ۱۲۰ کشور دنیا از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند
۱۲۰ کشور دنیا از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند

۱۲۰ کشور دنیا از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند

گسترش کلان شهرها و تمرکز جمعیت در شهرها منجر به بروز مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا شده است. شهر هوشمند راه حل امیدوار کننده‌ای برای حل این مشکلات ارائه داده که سطح رفاه و آسایش در شهرهای بزرگ را ارتقا می‌بخشد. اینترنت اشیا یکی از دستاوردهای جدید تکنولوژی است که بر اساس آن تحقق شهر هوشمند به واقعیت می‌پیوندد.

اینترنت جهانی

به گزارش کسب و کار نیوز، یک استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۸ اصفهان، در سخنرانی خود با موضوع “جایگاه اینترنت اشیاء در زیرساخت شهرهوشمند”، اظهار کرد: “اینترنت اشیاء” فناوری جدیدی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌شود.

بهرنگ برکتین با اشاره به تحولات در دنیای کامپیوتر گفت: از سال ۱۹۴۰ که نخستین کامپیوترها ساخته شد تا به امروز شاهد تحولات بسیاری در دنیای تکنولوژی ارتباطات بوده‌ایم. در این میان “بیگ دیتا”، “اینترنت اشیاء” و “رایانش ابری” در کنار هم معنا می یابند، با تاکید بر اینکه در هر علمی امنیت و شخصی سازی جزء لاینفک است.

وی ادامه داد: اینترنت اشیا مفهومی است برای توصیف آینده‌ای که در آن اشیای فیزیکی به اینترنت متصل می‌شوند و با اشیای دیگر در ارتباط قرارمی‌گیرند. نخستین بار در سال ۱۹۸۰ “کیوین اشتون” یک کارشناس در حوزه نوآوری دیجیتال از این مفهوم سخن به میان آورد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک اینترنت اشیا (IoT)، بزرگترین بازار تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار خواهد شد. شرکت سیسکو (Cisco) پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۵ ، ۶٫۲ ترلیون دلار بر اینترنت اشیاء سرمایه گذاری می‌شود. این درحالی است که اکنون بسیاری از غول‌های تجاری دنیا مانند آمازون و فیسبوک سرمایه گذاری‌های کلان در این حوزه را آغاز کرده اند.

برکتین تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰ کشور دنیا از فناوری اینترنت اشیاء بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه فناوری اینترنت اشیا در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: یکی از جذاب‌ترین مقوله‌هایی که در مورد اینترنت اشیا مطرح می‌شود، توانایی آن برای هوشمندسازی شهرها است. در یک شهر هوشمند، می‌توان با بهره‌گیری از سیستم‌های خودکارِ پیشرفته، تقریبا همه‌چیز را از طریق یک اتاق مخصوص، کنترل کرد.

برکتین تصریح کرد: بر اساس آمار در کشور آمریکا، هر فرد  روزانه ۱۰ دقیقه از زمان خود را که (معادل ۱۵ سال عمر است) به دنبال جای پارک می گذارند. با کمک تکنولوژی اینترنت اشیا رقم ۱۰ دقیقه در روز به ۲ دقیقه کاهش یافته است و این یک نمونه از کاربردهای اینترنت اشیا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.