صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تولید پتروشیمی شیمی بافت افزایش می‌یابد
تولید پتروشیمی شیمی بافت افزایش می‌یابد
تولید مجتمع های پتروشیمی به بیش از ۲۷ میلیون تن رسید

با تأمین خوراک رافینت ۱

تولید پتروشیمی شیمی بافت افزایش می‌یابد

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت از آغاز دریافت خوراک رافینت ۱ از پتروشیمی جم به منظور افزایش تولید در این مجتمع خبر داد.

به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از شانا, سیدمحسن شمس با اشاره به هدف این شرکت برای سال ۹۷ مبنی بر افزایش میزان تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی گفت: به منظور تأمین بخشی از خوراک رافینت ۱ مورد نیاز این کارخانه از ابتدای سال با پتروشیمی جم به‌عنوان تولیدکننده این خوراک وارد مذاکره شدیم و پس از رایزنی‌های مدیریتی و مهندسی، برای تأمین این خوراک به میزان ۲۰۰ تن در روز توافق و قرارداد منعقد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت ادامه داد: از آنجایی که امکان ساخت سکوی بارگیری تانکر برای حمل این خوراک از عسلویه تا محل کارخانه این شرکت در بندر ماهشهر وجود نداشت، بنابراین با موافقت شرکت پایانه‌ها و مخازن عسلویه سکوی بارگیری در محل این شرکت احداث شد.
وی در خصوص انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر اظهار کرد: به این منظور، خط لوله‌ای به قطر ۴ اینچ و به طول ۵٫۲ کیلومتر از واحد BD پتروشیمی جم به شرکت پایانه‌ها و مخازن طراحی و نصب شد.
شمس با بیان این‌که این پروژه ۷ ماه طول کشید، تصریح کرد: باوجود تحریم‌ها و ملاحظات خاص شرکت‌های سازنده تجهیزات اروپایی، همه تجهیزات موردنیاز طبق برنامه تأمین و نصب شد و با پایان یافتن این پروژه و نیز امکان دریافت خوراک مطابق با قرارداد منعقد شده، می‌توان به مقدار روزانه ۱۰۰ تن افزایش تولید داشت.

 

همچنین مطالعه کنید:

ایران رتبه ۲ افزایش تولید نفت در جهان

به گزارش کسب و کار نیوز ، آمار منتشرشده در گزارش مرور آماری انرژی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.